طلاق یک نقطه عطف بزرگ در زندگی دو نفر است. همچنین برای فرزندان آنها و سایر افراد نزدیک در خانواده تغییر مهمی است.  در صورتی که قصد طلاق دارید، یا همسرتان اخیرا تصمیم گرفته است که به طور قانونی از شما جدا شود، شاید یافتن وکیل طلاق در ولنجک دغدغه شما باشد. اگر هنوز وکیلی مورد نظرتان را پیدا نکرده اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه یک وکیل طلاق متخصص می‌تواند شما را در این دوران سخت یاری کند و چگونه می‌توانید بهترین وکیل موجود را پیدا کنید.

بهترین وکیل طلاق در نیاوران

ویژگی های بهترین وکیل طلاق در ولنجک

  • یک وکیل طلاق باید با ظرافت و در عین حال عادلانه به طیف گسترده ای از مسائل مربوط به حقوق خانواده از طلاق، مهریه و نفقه تا حضانت فرزند  و شرایط ملاقات فرزند رسیدگی کند. در نهایت، اولویت اصلی در بحث حضانت، بهترین منافع کودکان است.
  • وکیل طلاق باید شنونده ی خوبی باشد و از تمام مشکلات و جنبه  های زندگی موکل خود اطلاعات کسب کند.
  •    اگرچه ممکن است دشوار باشد، اما بسیار حیاتی است که یک وکیل طلاق بدون قضاوت به آنها کمک کند تا  به بهترین شکل از منافع موکل خود دفاع کند.
  •   مهارت های ارتباطی یک وکیل طلاق باید قوی باشد زیرا آنها با انواع روابط در حرفه خود سروکار دارند.
  • باید در زمینه وکالت، میانجی گری و حل اختلاف مهارت بالایی داشته باشد که این مهارت از طریق تجربه کاری مستمر در این زمینه کسب می گردد.

تیم حقوقی دکتر احمد زهره وند متشکل از برخی از وکلای برتر طلاق در ولنجک است که متعهد به ارائه خدمات مشاوره حقوقی با استانداردهای بالا هستند.

آیا در طلاق توافقی امکان وکیل مشترک برای زوجین وجود دارد؟

یکی از سؤالاتی که اغلب در پرونده های طلاق مطرح می شود. این است که آیا همسران می توانند برای مقرون به صرفه تر کردن روند، وکیل مشترکی داشته باشند. پاسخ منفی است. شما نمی توانید در یک پرونده طلاق با همسر خود وکیل مشترکی داشته باشید، حتی اگر به طور معقولی با هم کنار بیایید و حتی اگر در مورد تمام مسائل اصلی پرونده خود توافق داشته باشید. از آنجایی که زوجین طرف مقابل به حساب می آیند، این امر موجب ایجاد تضاد منافع غیرمجاز بر اساس قواعد اخلاقی حاکم بر حرفه وکالت می شود.

بهترین وکیل طلاق در نیاوران

 

وکیل طلاق به تمامی مشکلات مربوط به نفقه، مهریه، حضانت فرزند و طلاق رسیدگی خواهد کرد. همه به اهمیت وکیل طلاق واقف هستند. اما این سوال پیش می آید که وظیفه هر وکیل طلاق چیست؟

وکیل طلاق کلیه مسائل مربوط به تشکیل پرونده، اعتراض و رسیدگی به پرونده ها در دادگاه های خانواده و دیوان عالی را با توجه به کلیه قوانین مختلف طلاق در ایران انجام خواهد داد. آن ها همچنین در تشکیل پرونده برای نفقه، مهریه، مسائل حضانت فرزند کمک کنند.

مطالبه نفقه زن در طلاق توافقی توسط بهترین وکیل طلاق در ولنجک

طبق قانون حمایت خانواده دادگاه موظف است که در پرونده های طلاق توافقی تکلیف نفقه زوجه را مشخص نماید. در طلاق توافقی مبنا توافق زوجین است بنابراین زوجین خود باید در مورد مسئله نفقه به توافق برسند.. باتوجه به اینکه طلاق های توافقی جز طلاق بائن و از نوع خلع و مبارات محسوب می شود. به همین دلیل نفقه در دوران عده به زن تعلق نمی گیرد.

امکان دارد زوجین خود با یکدیگر بر سر رقم به خصوصی که به عنوان نفقه در دوره عده زن به زن پرداخت شود توافق کنند. امکان دارد زوجین در مورد مبلغ نفقه در طلاق توافقی از یک کارشناس نظر بخواهند که این امر امکان پذیر است. اما با این کار سرعت طلاق توافقی کاهش می یابد و اگر زوجین برای اجرای حکم طلاق عجله دارند توصیه می شود که خود بر سر مبلغ مربوط به نفقه توافق کنند.

مطالبه مهریه زن در طلاق توافقی توسط بهترین وکیل طلاق در ولنجک

در طلاق توافقی زوجین بر سر طلاق و  مسائل مالی مرتبط با آن توافق کامل دارند. مهمترین موضوع در بحث طلاق توافقی مطالبه مهریه  است. لازم است که زوجین در مورد مهریه همچون نفقه به توافق کامل برسند. اگر زوجه بخواهد تمام یا بخشی از مهریه را به مرد ببخشد یا کل مهریه را دریافت کند یا اینکه مهریه با چند قسط و در چه زمان هایی به زوجه پرداخت شود. باید در گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی ذکر شود.

مطالبه مهریه زن در طلاق توافقی در دوران عقد توسط بهترین وکیل طلاق در ولنجک

منظور از دوران عقد، زمانی است که نکاح انجام شده اما زندگی مشترک شروع نشده باشد. از دیدگاه قانون شروع نشدن زندگی مشترک برای طلاق در صورتی اهمیت دارد که زناشویی و نزدیکی بین واقع نشده باشد. در صورتی که نزدیکی صورت گرفته باشد مهریه به صورت کامل به زن تعلق خواهد گرفت. طبق توافق بین زوجین در طلاق توافقی باید مهریه به زوجه پرداخت شود.

اگر بین زوجین نزدیکی اتفاق نیافتاده باشد زن در صورتی که قصد طلاق نداشته باشد می تواند مهریه را به صورت کامل مطالبه کند. اما در زمان طلاق تنها نصف میزان مهریه به زوجه تعلق می گیرد. در این مورد هم علی رغم این که بر طبق قانون و شرع، تنها نصف مهریه به زوجه تعلق می گیرد. ممکن است زوجین تصمیم دیگری بگیرند و توافق کنند که همه یا بخشی از مهریه پرداخت شود.

بهترین وکیل طلاق مجرب در ولنجک

انتخاب یک وکیل مجرب و کار دان روند هر محاکمه را صرف نظر از سختی آن تغییر می دهد. داشتن یک وکیل طلاق به هر موکل کمک می کند تا نیازها و خواسته های خود را به خوبی در دادگاه بیان کند. به خصوص در مورد طلاق که روند بسیار پیچیده و طاقت فرسایی دارد. قطعاً استخدام بهترین وکیل طلاق مسیر را آسان می کند و به موکل کمک زیادی می کند. وجود وکیل طلاق مناسب در کنار شما هم از نظر عاطفی و قانونی وضعیت موکل را بهبود می بخشد و کمک کننده است. دکتر احمد زهره وند یکی از وکلای برتر طلاق در ولنجک است. دکتر زهره وند با سال ها تجربه در زمینه طلاق، شما را یاری خواهند کرد. ایشان با تجزیه و تحلیل اطلاعات و مسائل مربوط به هر پرونده به موکل خود کمک می کنند تا در پرونده پیروز شود.

جهت مشاوره و اطلاع از حق الوکاله بهترین وکیل طلاق در ولنجک کلیک فرمایید.

 

مطالبه مهریه زن در طلاق به درخواست زن 

اگر مرد با طلاق مخالف باشد و زن از طریق عسر و حرج یا یکی از موارد دوازده گانه شروط ضمن عقد نکاح درخواست طلاق کند. در صورتی که زن دلایل محکمه پسند داشته باشد. بتواند یکی از موارد عسر و حرج یا شروط دوازده گانه را اثبات کند. علاوه بر طلاق، می تواند درخواست مهریه هم داشته باشد و مهریه خود را مطالبه کند.

مطالبه نفقه زن در طلاق به درخواست زن 

در طلاق از طرف زن در مدت عده باید مرد نفقه زن را پرداخت کند. مگر اینکه زوجین توافق دیگری در رابطه با نفقه کرده باشند و یا اینکه زوجه باکره باشد و نزدیکی صورت نگرفته باشد. در این صورت در مدت عده نفقه به زن تعلق نمی گیرد.

مطالبه مهریه زن در طلاق به درخواست مرد 

اگر مهریه زن توسط مرد پرداخت نشده باشد و دادگاه در خصوص مهریه رأی صادر نکرده باشد. در حکم طلاق دادگاه شرایط پرداخت مهریه نیز باید ذکر شود. در این حالت ثبت طلاق منوط به پرداخت مهریه زوجه است.

چنانچه مهریه زوجه عند المطالبه باشد. پس از این که حکم طلاق صادر شد. اگر در رابطه با پرداخت مهریه و تقسیط آن توسط دادگاه تصمیم گرفته نشده باشد. مرد باید دادخواست اعسار از پرداخت دفعی مهریه قید شده در گواهی عدم امکان سازش را به دادگاه صادر کننده رأی ارائه دهد. جلسه دادگاه با حضور زوجین تشکیل شده و قاضی پس از شنیدن اظهارات هر دو طرف و شهادت شاهدان در ارتباط با اعسار زوج تصمیم می گیرد. در صورتی که مهریه زوجه عند الاستطاعه باشد پرداخت آن بستگی به استطاعت مالی مرد دارد. باید از طرف زن استطاعت مالی مرد ثابت شود.

آیا داشتن وکیل طلاق الزامی است؟

فرآیندی که شامل طلاق می شود بسیار زمان بر است و ثبات عاطفی و مالی هر فردی را به خطر می اندازد. برای اینکه این فرآیند انرژی و وقت کمتری از شما بگیرد، بهتر است افراد برای کمک بهیک وکیل طلاق مجرب مراجعه کنند. وکیل ها در زمینه های مختلفی تخصص دارند، اما در موارد مربوط به طلاق، حضانت فرزند، مهریه و نفقه به بهترین وکیل طلاق در ولنجک مراجعه کنید. بهترین وکیل در این زمینه به موکل کمک می کند تا مسائل را به وضوح درک کند و استدلال های کاملی را در طول محاکمه ارائه دهد. قانون ایران مقررات متعدد و گیج کننده ای را در حالت های مختلف طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج و طلاق به درخواست زوجه مطرح می کند.

دکتر احمد زهره‌وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در ولنجک به همراه تیم حرفه‌ای شان با سال ها تجربه در پرونده های مختلف طلاق به شما کمک می کنند که دچار سختی های کمتری در مسیر طلاق خود شوید. جهت مشاهده پروفایل دکتر زهره وند کلیک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *