بهترین وکیل کیفری در نیاوران

هر پرونده قضایی که در دادگاه مطرح می‌شود نیازمند حضور وکیل نمی‌باشد. اما اگر پرونده ای که در دادگاه به جریان افتاده است از نوع کیفری باشد، حضور وکیل یکی از الزامات رسیدگی به پرونده است. ما در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با وظایف بهترین وکیل کیفری در نیاوران برای شما شرح داده‌ایم . خواندن این مطالب شما را در انتخاب وکیل مجرب آگاه خواهد کرد.

اهمیت پرونده های کیفری و حساسیت جرایم کیفری به قدری است، که بدون همراهی یک وکیل کیفری متخصص و مجرب، احتمال پیروز شدن در دادگاه بسیار پایین است. پرونده های کیفری از مهم ترین و سنگین ترین پرونده های مطرح شده در مراجع قضایی می‌باشند. در بسیاری از مواقع نتیجه این پرونده ها با جان و آبروی انسان گره خورده است.

وکیل کیفری

بررسی انواع دعاوی

قبل از اینکه به بررسی خصوصیات و وظایف بهترین وکیل کیفری در نیاوران بپردازیم، قصد داریم انواع دعاوی کیفری را به صورت شفاف برای شما توضیح دهیم.

زمانی که یک فرد بر علیه شخص دیگری شکوائیه‌ای تنظیم می‌کند، و به مراجع قضایی ارائه می‌دهد، مجریان قانون موظف هستند، که این درخواست را مورد بررسی قرار دهند. در چنین صورتی مراجع قضایی موظف اند، احتمال صحت انجام جرم را بررسی کنند. به طور کلی دعاوی که در دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دعاوی مجازات خاص به خود را دارند، ویژگی‌های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

دعاوی حقوقی

دسته‌ی اول دعاوی حقوقی هستند. محوریت موضوع این دعاوی زیان و خسارتی است که به شخص وارد شده است. خسارتی که در این نوع از دعاوی مطرح است، ممکن از از نوع مالی باشد. و یا مربوط به حقوق و منافع یک فرد دیگر است. از جمله این مسائل می‌تواند حق و حقوق حضانت از فرزندان و یا مسائل مربوط به خرید و فروش یک ملک باشد.

اصولا محوریت پرونده های حقوقی دفاع از حق و حقوق خود برای جلوگیری از خسارات مالی و معنوی می‌باشد. در چنین دعاوی با ارائه دادخواست به دادگاه پرونده به صورت قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دعاوی حقوقی معمولا مجازات های سنگین ندارد، و با تعیین تکلیف شدن اموال و یا حقوق شخص به سرانجام می‌رسند.

دعاوی کیفری

نوع دوم از پرونه های قضایی، پرونده های کیفری می‌باشند. در چنین پرونده هایی در صورتی که جرم فردی که مورد شکایت قرار گرفته است اثبات شود، مجرم شناخته می‌شود و قانون بر اساس نوع جرمی که انجام داده است، او را مجازات می‌کند. رسیدگی به پرونده های که موضوع آن ها ارتکاب به جرم توسط شخص باشد، بر عهده‌ی دادسراهای دعاوی کیفری می‌باشد.

 

گاهی ممکن است پایان یک پرونده کیفری سال ها زمان بر باشد. روند رسیدگی در بیشتر دعاوی کیفری طولانی می‌باشد. پیچیده بودن موضوعاتی که در دعاوی کیفری مطرح است، سبب شده تا برای نتیجه گرفتن در چنین دعاوی نیازمند حضور و همراهی یک وکیل کیفری ماهر باشیم. در غیر این صورت شانس موفق شدن در چنین پرونده هایی بسیار پایین است.

ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین وکیل کیفری در نیاوران را، برای رسیدگی به امور کیفری پرونده تان انتخاب کنید.

اهمیت همراهی بهترین وکیل کیفری در نتیجه پرونده

پرونده های کیفری از پیچیده ترین و سخت ترین دعاوی مطرح شده در دادگاه‌‌ها و دادسراها می‌باشند. به همین دلیل شرایط حساسی که در چنین پرونده هایی حاکم است، شما را ملزم به استخدام وکیل می‌کند. به شکلی که اگر در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده، از حضور وکیل استفاده نشود، احتمال موفقیت شما بسیار پایین است. حضور وکیل در چنین پرونده هایی بسیار مهم است، اگر متهم توانایی استخدام وکیل نداشته باشد، دادگاه برای او وکیل تسخیری در نظر می‌گیرد.

بنابراین با استخدام بهترین وکیل کیفری در نیاوران، گام  موثری در موفقیت پرونده کیفری‌ بردارید.

تسلط علمی و عملی وکیل کیفری

قطعا یک وکیل کیفری دانش و اطلاعات بیشتری در رابطه با ماده و قوانین کیفری، به نسبت مردم عادی دارد. از طرفی تجربه بالای یک وکیل کیفری به او کمک می‌کند تا نسبت به سیر اتفاقات پرونده مسلط باشد. این تسلط در کنار آموخته هایی که در تجربه های پیشین کسب شده است، کمک می‌کند تا وکیل کیفری، پیگیری پرونده را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. استفاده از حضور وکیل با چنین شاخصه‌هایی احتمال شکست شما در دادگاه را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند.

حساس‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌های کیفری پرونده‌هایی هستند، که مجازات آن‌ها اعدام و یا حبس ابد می‌باشد. حضور وکیل در چنین پرونده‌هایی ضروری می‌باشد.

بهترین وکیل کیفری

آشنایی با وظایف بهترین وکیل کیفری در نیاوران

در بیشتر مواقع مجازاتی که قانون برای مجرمان پرونده‌های کیفری صادر می‌کند با آبرو، جان و مال انسان  ارتباط دارد. بنابراین یک وکیل کیفری باید نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهد، تا از داشته‌های ارزشمند انسان دفاع کند.

در پرونده‌های کیفری حتی نکات و مسائلی که ممکن است، از نظر ما اهمیتی نداشته باشند مهم‌اند. این نکات کم اهمیت ممکن است، نتیجه پرونده را تحت تاثیر قرار دهند. فهمیدن جزئیات پرونده، و استفاده از آن‌ها جهت کمک به پیشبرد صحیح پرونده از وظایف وکیل کیفری است.

تنظیم کردن شکوائیه

اولین و موثرترین گام در پرونده‌های کیفری، تنظیم کردن فرم شکوائیه توسط وکیل می‌باشد. این فرم می‌تواند توسط فرد شاکی نیز تنظیم شود، اما به دلیل حساسیت بالای این عمل، بهتر است با استخدام وکیل این وظیفه را به او بسپارید.

نحوه‌ی تنظیم شکوائیه به قدری مهم است که گاها نتیجه پرونده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین اصولی‌ترین ایده تنظیم شکوائیه توسط یک وکیل متخصص و کارآزموده می‌باشد.

حضور وکیل در مراجع قضایی و دفاع همه جانبه از موکل خود

وکیل کیفری موظف است در تمام جلسات دادگاه در کنار موکل خود حضور پیدا کند. و رسیدگی به امور پرونده را به جای موکل خود انجام دهد. این وظیفه در زمانی که موکل پرونده در زندان است، و نمی‌تواند حضور فیزیکی داشته باشد، بسیار مهم می‌باشد. در چنین شرایطی وکیل با حضور در دادگاه و دفاع از حق و حقوق موکل، نقش بسیار تاثیرگذاری در موفق شدن پرونده خواهد داشت.

در دعاوی کیفری در صورتی که پرونده به جریان بی‌افتد، و در ضمن آن متهم نتواند بی‌گناهی خود را اثبات کند، مجرم شناخته می‌شود. هر جرمی مجازات متناسب با خود را دارد. هر پرونده کیفری تنها یکبار می‌تواند در دادگاه مطرح شود. در حالت کلی بهتر است بدانید، پرونده‌های کیفری از آن دسته پرونده‌هایی هستند که تنها یکبار در مراجع قضایی به جریان می‌افتند. بنابراین وکیل کیفری نیز تنها یکبار این فرصت را خواهد داشت که از حق و حقوق موکل خود دفاع کند.

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری در نیاوران

قطعا پیدا کردن وکیل کیفری خوب و مجرب، و استفاده از دانش و اطلاعات آن کار راحتی نخواهد بود. نقش پر رنگ حضور وکیل در نتیجه پرونده‌های کیفری، شما را ملزم خواهد کرد که در هنگام انتخاب وکیل به ویژگی‌های زیر، توجه لازم را داشته باشید.

تسلط وکیل به موضوع پرونده

دقت بالا نسبت به موضوع پرونده، از ویژگی‌های بارز یک وکیل مجرب می‌باشد. یک وکیل کیفری خوب توجه لازم را به گفته‌های موکل خود خواهد داشت. وکیل کیفری با تحلیل درست گفته‌های موکل، ابعاد مختلف پرونده را روشن خواهد کرد. این اطلاعات کمک زیادی به وکیل خواهد کرد.

تخصص، دانش و اطلاعاتی که یک وکیل در صحبت اولیه خود ارائه می‌دهد، نشان دهنده تخصص و تبحر او می‌باشد.

آشنایی وکیل با تغییرات قوانین حقوقی

با تغییر کردن شرایط حاکم بر جامعه، قوانین مدنی نیز به تبع دچار تغییر می‌شوند. این تغییرات سبب بروز اصلاحاتی در قانون خواهند شد. یک وکیل کیفری متخصص و کارآزموده باید، اطلاعات خود را آپدیت کند، به گونه‌ای که از این تغییرات آگاهی کامل داشته باشد.

وقت شناس بودن

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که وجود آن برای موفق شدن یک وکیل الزامی است، داشتن سرعت عمل می‌باشد. وکیل باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسناد و مدارک لازم را در جهت دفاع از موکل خود به دادگاه ارائه دهد. شما می‌توانید داشتن چنین خصوصیتی را از وقت شناس بودن وکیل خود تشخیص دهید.

بهترین وکیل کیفری در نیاوران

آشنایی با بهترین وکیل کیفری در نیاوران

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با شرح خصوصیات و ویژگی‌های مهم و برجسته‌ وکیل کیفری، شما را در انتخاب یک مشاور حقوقی مجرب یاری کنیم. بدون شک با کمی پرس‌وجو صدها وکیل کیفری به شما معرفی خواهد شد، اما آیا تجربه و تخصص کاری همه‌ی این افراد به یک اندازه است؟

دکتر احمد زهره‌وند، یکی از پرآوازه‌ترین وکلای کیفری است، که در چند سال اخیر شاهد عملکرد بسیار درخشانی از ایشان بوده‌ایم. دکتر زهره‌وند علاوه بر موضوعات کیفری، در زمینه حقوقی نیز مسلط است. سابقه کاری ایشان به گونه‌ای است، که می‌توانید پرونده حقوقی‌تان را با خیال راحت به ایشان بسپارید.

دکتر زهره‌وند علاوه بر وکالت پرونده‌های حقوقی و کیفری، چندین سال سابقه تدریس علوم حقوقی در دانشگاه‌های برجسته‌ی کشور را نیز، در پرونده کاری‌ خود دارند.

شما می‌توانید برای پیگری پرونده‌های حقوقی با موضوع طلاق، به مجموعه قوی دکتر زهره‌وند مراجعه کنید.

کلام آخر ما به شما مطالعه مقالات حقوقی با موضوعات متنوع، برای افزایش دانش و آگاهی خود در این حوزه است.

برای مطالعه مقالات حقوقی مجموعه دکتر احمد زهره‌وند کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *