وقتی زوجین با نیت کاملا خوب ازدواج را شروع می کنند، هرگز انتظار ندارند که به این نقطه برسد. اما افراد و موقعیت ها تغییر می کنند و گاهی اوقات چاره دیگری وجود ندارد. طلاق همیشه آسیب زننده و استرس زا است. مخصوصاً وقتی بچه ها درگیر هستند. به همین دلیل یافتن بهترین وکیل طلاق در فرمانیه ممکن است مشکل شما باشد. زوجین معمولا می خواهند همه چیز را تا حد امکان سریع و بدون دردسر حل کنند، نه فقط برای زوجین بلکه برای فرزندان. زوجین  می خواهند برنامه های حضانت و ملاقات فرزندان روشن باشد، در مورد موضوعات مالی مانند مهریه و نفقه به نتیجه مطلوب برسند. برای مرتب سازی و ثبت توافقات در مورد این موضوعات یک وکیل طلاق ضروری است.

دکتر احمد زهره وند با سال ها تجربه در این دوران سخت قادر به راهنمایی شما هستند و تمام ترتیبات و اسناد دادگاه را سریع و به درستی تنظیم خواهند کرد. دکتر زهره وند اجازه نمی دهند که پرونده شما بیش از حد لازم طولانی شود، بنابراین می توانید در اسرع وقت، دوباره روی آینده خود تمرکز کنید.

بهترین وکیل طلاق در فرمانیه

چرا باید به یک وکیل طلاق استخدام کنید

اکثر مردم طلاق را فرآیندی پیچیده می دانند و از داشتن یک وکیل طلاق با تجربه در فرمانیه استقبال می کنند. اما اگر هنوز مطمئن نیستید، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید یک وکیل طلاق استخدام کنید:

  • اسناد قانونی زیادی برای تکمیل در هنگام طلاق وجود دارد. با کمک وکیل طلاق، کلیه اوراق طلاق به درستی رسیدگی می شود.
  • حقوق حضانت شما بهتر محافظت می شود. یکی از نقش های وکیل در دادرسی طلاق این است که اطمینان حاصل کند که موکل از یک حضانت منصفانه در رابطه با فرزند برخوردار می شود.
  • طلاق می تواند مدت زیادی طول بکشد. یک مشاور حقوقی فرآیند پیچیده قانونی طلاق را درک می کند و به شما کمک می کند تا مسائل را به سرعت حل کنید.
  • طلاق یک موضوع عاطفی است. وقتی صحبت را از میز آشپزخانه دور می‌کنید و به یک محیط حرفه‌ای می‌روید، احتمال بروز طغیان‌های عاطفی که شما یا شریک زندگی‌تان نتوانید آن‌ها را کنترل کنید، کمتر است.

انتخاب بهترین وکیل طلاق در فرمانیه

انتخاب وکیل احتمالا مهمترین تصمیمی است که در طول طلاق می گیرید. خواه طلاق توافقی باشد یا بدون توافق زوجین، وکیل طلاق باید اهداف شما را درک کند و راهکارهای مناسب را در اختیار شما قرار دهد. طلاق یک تغییر عمده در زندگی است و می تواند اثرات طولانی مدت داشته باشد. وکیل طلاق باید در کنار شما باشد تا شما را به بهترین شکل ممکن درک کرده و به شما کمک کند. پیدا کردن وکیل طلاق مجرب می تواند در تضمین یک تجربه موفق کمک زیادی کند. به دنبال وکیل طلاقی با مهارت‌ها، آموزش‌های مناسب و رویکردی دلسوزانه باشید.

دکتر احمد زهره وند دلسوزانه و متعهد می توانند در زمینه طلاق کمک حقوقی ارائه دهند. همچنین به شما کمک می کنند تا سایر موارد قانونی در مورد طلاق را به خوبی پشت سر بگذارید. جهت مشاوره با دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در فرمانیه کلیک نمایید.

دلایل استخدام بهترین وکیل طلاق در فرمانیه در طلاق توافقی

دلایل زیادی برای استخدام وکیل طلاق در طول طلاق توافقی وجود دارد:

  • کمک به شما در درک کامل حقوق و مسئولیت های قانونی شما
  • دادن مشاوره حقوقی به شما
  • کمک به شما برای بهترین توافق در مسائل مهم مانند حضانت فرزند و مهریه و نفقه و مسائل مالی
  • تهیه و تکمیل اسناد طلاق
  • به شما در درک عواقب تصمیماتتان و توافقاتی که با همسر خود کرده اید کمک می کند.
  • بررسی مدارک طلاق قبل از امضای آن ها

چه زمانی نیاز ضروری به وکیل طلاق دارید؟

  • سابقه خشونت خانگی، سوء استفاده جنسی، سوء مصرف مواد یا کودک آزاری وجود دارد
  • همسر شما در حال برنامه ریزی برای استخدام وکیل است یا قبلاً این کار را انجام داده است
  • همسرتان اموال و دارایی ها را پنهان می کند تا نتوانید حق و حقوق خود را بگیرید.
  • زمانی که می خواهید حقوق قانونی خود را بدانید
  • در صورتی که به مشاوره هدفمند نیاز دارید
  • اگر یک پرونده طلاق پیچیده دارید
  • شما یک متخصص می خواهید که مدارک طلاق شما را بررسی کند تا از قانونی و منصفانه بودن آنها مطمئن شود

حضانت فرزند بعد از طلاق توسط وکیل طلاق در فرمانیه

حمایت عاطفی و مادی از فرزندان توسط پدر و مادر یا یکی از آن ها را حضانت گویند. حضانت حق پدر و مادر محسوب می شود و از طرفی تکلیف پدر و مادر است. از این رو پدر و مادر موظفند حتی در صورت طلاق از فرزند یا فرزندان خود به درستی مواظبت کنند و از لحاظ مالی و عاطفی آن ها را حمایت کنند.

اگر بعد از طلاق یک پدر یا مادر مسئولیت عاطفی و مادی فرزند را برعهده بگیرد در اصطلاح حضانت فرزند را پذیرفته است. اگر طلاق زوجین به صورت توافقی باشد مسئله مربوط به حضانت کودک هم براساس توافق آن ها مشخص خواهد شد. اما اگر طلاق به صورت یک طرفه و فقط به درخواست یکی از زوجین انجام شده باشد گاهی امکان دارد موضوع حضانت فرزندان بسیار پیچیده شود.

بهترین وکیل طلاق در فرمانیه

مدارک مورد نیاز برای حضانت توسط وکیل طلاق در فرمانیه

جهت پذیرفتن حضانت فرزند باید مدارکی به دادگاه ارائه داده شود. این مدارک عبارتند از:

  • اسناد مربوط به ازدواج
  • اسناد مربوط به طلاق
  • شناسنامه و کارت ملی

در صورت نبودن هر یک از مدارک فوق، به هر دلیلی، باید مدارک زیر به دادگاه ارائه شود:

  • فرم درخواست استعلام
  • نظر کارشناسی
  • استشهاد محلی
  • شهادت شاهدان
  • گواهی پزشکی قانونی

حضانت دائم فرزند به پدر یا مادر

حضانت فرزند دختر: حضانت فرزند دختر تا ۷ سالگی با مادر است و از ۷ تا ۹ سالگی حضانت او با پدر است. دختر از سن ۹ سالگی می‌تواند انتخاب کند که برای ادامه زندگی با پدر می خواهد زندگی کند یا با مادر.

حضانت فرزند پسر: حضانت فرزند پسر تا سن ۷ سالگی بر عهده مادر و تا از سن 7 تا ۱۵ سالگی برعهده پدر است. پسر از  سن ۱۵ سالگی می تواند انتخاب کند که با پدر می خواهد زندگی کند یا با مادر.

جهت مشاوره با دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در فرمانیه در زمینه حضانت فرزند و طلاق کلیک نمایید.

نفقه فرزند زمانی که حضانت با مادر است

هر فرزندی که در کنار پدرش زندگی نکند به او نفقه تعلق می گیرد. نفقه شامل تمام هزینه های زندگی فرزند می شود. زمانی که حضانت فرزند با مادر باشد و با مادر زندگی کند، پدر موظف اس به فرزند خود نفقه بدهد. این نفقه شامل تمام هزینه های فرزند است. یکی از اصلی ترین تکالیف پدر و مادر  به ویژه پدر تأمین خواسته های مالی فرزندان است.

نفقه فرزند به سن فرزند بستگی دارد.. تا سن 18 سالگی به فرزند نفقه تعلق می گیرد و پدر موظف است نفقه فرزند خود را پرداخت کند. علاوه بر این پدر موظف است که هزینه های مربوط به جهیزیه دختر و تحصیلات فرزندان خود را متقبل شود. در صورتی که فرزند پس از 18 سال نتواند مایحتاج زندگی خود را فراهم کند پدر موظف است به فرزند کبیر نیز نفقه بپردازد. چنانچه پدر از پرداخت نفقه فرزندان امتناع کند و مادر می تواند از او در دادگاه شکایت کند. در صورتی که پدر باز هم نفقه فرزند را پرداخت نکند امکان دارد به ۳ماه و یک روز تا ۵ ماه حبس محکوم ‌شود.

اگر پدر فوت کند یا به هر دلیلی قدرت پرداخت نفقه را نداشته باشد، جد پدری فرزندان موظف است نفقه آن ها را پرداخت کند و در صورتی که جد پدری در قید حیات نباشد یا به هر دلیلی توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد مادر موظف است نفقه فرزند را عهده دار شود.

آیا حضانت فرزند بعد از ازدواج مادر از او ساقط می گردد؟

طبق قانون جدید حمایت از خانواده در شرایطی که فرزند نیاز اساسی به مادر خود داشته باشد و مادر لحاظ روانی در سلامت کامل باشد و شایستگی و توانایی سرپرستی از فرزند را داشته باشد در صورت ازدواج مجدد مادر همچنان حضانت فرزند با مادر خواهد بود و حضانت از مادر سلب نمی شود و می تواند تا سن مقرر شده، فرزند را نزد خود نگه دارد.

تنها در صورتی که شرایط نگهداری فرزند را پس از ازدواج مجدد نداشته باشد حضانت فرزند از مادر ساقط می‌گردد. مثلا در صورتی که همسر جدید مادر رفتار نا مناسبی با فرزند داشته باشد و باعث اذیت و آزار فرزند شود. اما در مواردی همچون فوت همسر سابق حضانت از مادر ساقط نمی شود.

دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در فرمانیه با سال ها تجربه در زمینه طلاق و حضانت و نفقه و مهریه می توانند شما را یاری کنند.

مواردی که باعث سلب حضانت فرزند از پدر یا مادر می شود:

اگر در هنگام طلاق حضانت فرزند به یکی از والدین واگذار شود تحت شرایط خاصی ممکن است این حق حضانت سلب شود. مواردی که ممکن است باعث آسیب به کودک شود جزء این شرایط محسوب می شود. این موارد عبارتند از:

  • داشتن مشکلات روانی جدی و جنون پدر یا مادر به تشخیص پزشک قانونی
  • استفاده پدر یا مادر از مواد مخدر و اعتیاد به الکل یا مواد مخدر
  • آزار و اذیت فرزند و رفتار نامناسب
  • مشکلات اخلاقی مادر
  • سوء استفاده از کودک یا اجبار او برای کار در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و تکدی گری
  • تنبیه کردن کودک خارج از حد متعارف جامعه

شرایط ملاقات برای پدر یا مادری که حضانت با او نیست

دادگاه اغلب یک یا دو روز از هفته را به ملاقات پدر یا مادری که حضانت را برعهده او نیست اختصاص می دهد. حقوق دانان معتقدند هر چه بازه زمانی ملاقات با والدی که حضانت به عهده او نیست بیشتر باشد احتمال دوگانگی و اختلال در روند تربیت فرزند بیشتر خواهد شد. دادگاه غالبا پدر یا مادر را از ملاقات فرزند منع نمی‌کند و در همه حال حق دیدار را برای پدر و مادر قائل می شود. مگر زمانی که  والد سلامت روحی و روانی نداشته باشد و امکان خطر جانی برای کودک وجود داشته باشد. بسته به شرایط ممکن است در صورتی که دیدار کودک با والد بر مصلحت فرزند تاثیر مثبت داشته باشد. دادگاه تاریخ ملاقات را بیشتر کند.

جهت مشاهده پروفایل دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در فرمانیه کلیک نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *