وکیل خانواده

وکیل خانواده تخصصیست که در سال های اخیر جایگاه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. حضور وکیل خانواده در دعاوی شما باعث می شود که نتایجی به غایت بهتر برای پرونده ی شما رقم بخورد و دعاوی شما در مدت زمانی کوتاه تر حل و فصل گردد. نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد انتخاب یک وکیل خانواده ی توانمند و باتجربه است که طبیعتا با چالش ها و پرسش های بسیاری همراه می باشد. به نظر شما ویژگی های یک وکیل خانواده ی توانمند و متخصص چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل خانواده

خانواده واژه ای با مفاهیم و تبعات حقوقی گسترده است که از بسیاری جهات حائز اهمیت می باشد. اهمیت و جایگاه خانواده و حفظ حریم آن در فرهنگ ما به قدری بالاست که در قوانین ما نیز راه یافته و قانونگذار با تصویب قوانین متعددی در صدد حمایت کامل از آن بوده است.

امروزه شاخه ی خانواده به حوزه ای از حقوق اشاره می کند که مختص احوالات شخصیه و مسائل مرتبط با خانواده می باشد و تخصص اصلی وکیل خانواده را به صورت کامل مشخص می نماید. حوزه ی خانواده شاخه ای از حقوق است که در حوزه ی مسائل مرتبط با خانواده نظیر ازدواج ،طلاق و همچنین احوالات شخصیه شکل گرفته است.

وکیل خانواده در این حیطه دارای تخصص و تجربه می باشد و با تسلط کامل بر قوانین آن می تواند به شکلی بهتر پرونده های مرتبط با این حوزه را حل و فصل نماید. متاسفانه به دلیل حجم بالای پرونده های مرتبط با امور خانواده در سال های اخیر نیاز به نیروی متخصص در این زمینه بیش از پیش حس می گردد و در واقع وکیل خانواده تخصصیست که در راستای این نیاز شکل گرفته است.

وکیل خانواده

نقش وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی

آمار دعاوی خانوادگی در سال های اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. به طوری که هرروزه بر تعدد پرونده های این حوزه در دادگستری افزوده می شود. با چنین وصفی با یک حوزه ی تخصصی مواجه هستیم که بخش زیادی از افراد جامعه ناگزیر به آن نیاز دارند. از سوی دیگر پرونده های خانواده گاها از پیچیدگی و تخصص هایی برخوردار هستند که چنین امری لزوم رسیدگی های تخصصی به آن را بهتر و بیشتر تبیین می کند.

در رابطه با نقش وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی باید بگوییم که حضور یک وکیل خانواده ی متخصص و با تجربه سبب می شود که با جلوگیری از اطاله ی دادرسی پرونده ی شما در مدت زمانی کوتاه تر به نتیجه برسد و با تسهیل روند دادرسی نتایج بهتری برای پرونده حاصل شود. اطاله ی دادرسی به شرایطی اشاره می کند که مدت زمان رسیدگی به پرونده طولانی می شود و یک پرونده برای ماه ها و سال ها در دادگستری بلاتکلیف می ماند.

ضمن اینکه خاطرنشان می کنیم در پرونده های خانواده معمولا با بیش از یک دعوی و درخواست مواجه هستیم. چرا که تجربه نشان داده است به دنبال دعاوی خانواه بایستی برای طرح سایر دعاوی مرتبط با آن نیز اقدام نمود و در این میان زمان و نحوه ی طرح دعوی بسیار حائز اهمیت می باشد.

حضانت دائم فرزند به کمک وکیل خانواده

در میان دعاوی خانواده موضوعات و مباحث متعددی به چشم می خورد. شدت این موضوعات گاه باعث ایجاد اختلافاتی عمیق و جدی میان طرفین می شود و حل پرونده را به مراتب پیچیده تر می کند. یکی از مهم ترین و چالش بر انگیز ترین این مباحث مسأله حضانت فرزندان پس از طلاق می باشد.

علی رغم اینکه قانون شرایط و نحوه ی حضانت فرزندان را به صورت کامل و واضح بیان کرده است، هرزگاهی شاهد وقوع اختلاف و کشمکش میان والدین در رابطه با این قضیه هستیم. حضانت دائم فرزند به کمک وکیل خانواده می تواند یک راهکار مناسب و کار آمد برای چنین مواقعی باشد و مانع از تضییع حقوق شما و فرزندانتان گردد.

نقش وکیل خانواده در طرح دعوا یا دفاعیه

دعاوی و دفاعیه هایی که در دادگاه بیان می شوند می تواند آثار و تبعات حقوقی متعددی با خود به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که به دنبال هرگونه طرح دعوا یا دفاعیه در واقع حقوق قانونی شما به چالش کشیده شده است و خواهان مداخله های قانونی هستید. پس در صورت هرگونه اشتباه بایستی جمیع جهات را در نظر داشته باشید، چرا که هرگونه خطا و یا اشتباه ممکن است به تضییع حقوق خودتان منجر گردد.

نقش وکیل خانواده در طرح دعوا یا دفاعیه از این منظر حائز اهمیت است که می تواند دعاوی و دفاعیه های شما را به شکلی تخصصی تر و صحیح تر مطرح نماید و از سوی دیگر در صدور رأی مقتضی از دادگاه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. ضمن اینکه مدت زمان پروسه ی رسیدگی به پرونده ی شما به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

وکیل خانواده

گرفتن نفقه زن با مشاوره وکیل خانواده

مباحث مالی زیادی به دنبال طلاق مطرح می شوند که یکی از مهم ترین آنها مطالبه ی نفقه زن است. گرفتن نفقه زن با مشاوره وکیل خانواده راهکاریست که می تواند گزینه های قانونی را به شکل بهتری برای شما نمایان کند و در حل چالش های پیش رو بسیار مؤثر خواهد بود. فراموش نکنید که در رابطه با نفقه زن می توان برای دریافت نفقه های معوقه نیز اقدام نمود.

بر اساس قوانین مدنی ایران پرداخت نفقه ی زن به عهده ی شوهر می باشد و این منوط به انجام تمام و کمال وظایف زوجیت در قبال شوهر استو بنابراین در صورت هرگونه عدم تمکین از سوی زن نمی توان برای مطالبه ی نفقه اقدامی نمود. تمکین اعم از تمکین عام و خاص می باشد و در صورت هرگونه اثبات عدم تمکین از سوی زوجه، پرداخت نفقه از سوی شوهر ساقط می گردد.

اجرت المثل از دیدگاه وکیل خانواده

دریافت اجرت المثل و نحوه ی محاسبه ی آن از جمله مسائل مهمی است که به دنبال طلاق مطرح می گردد. اجرت المثل از دیدگاه وکیل خانواده بخش مهمی از حقوق مالی زن را تشکیل می دهد و برخلاف تصور افراد، از طریق قانونی می توان برای مطالبه و دریافت آن اقدام نمود. چنانچه در مرحله ی طلاق قرار دارید و یا به هر صورتی خواهان دریافت اجرت المثل خود هستید، بهتر است قبل از اقدامات قانونی از طریق یک وکیل خانواده ی با تجربه و متخصص مشاوره های قانونی لازم را در این زمینه دریافت نمایید و آگاهانه تر در این مسیر قدم بگذارید.

شرط وکالت زن در طلاق

شرط وکالت زن در طلاق از نظر قانونی مانعی ندارد و قانونگذار ایران آن را به رسمیت کامل شناخته است. در حالت عادی طلاق جزء حقوق مرد شناخته می شود. شرط وکالت زن در طلاق به شرایطی اشاره می کند که زن از سوی شوهر خود وکالت طلاق دریافت کرده و یا به هر نحوی صاحب حق طلاق شده است.

در چنین شرایطی زن می تواند با کمک وکالت طلاقی که دارد به تنهایی و بدون رضایت و حضور شوهر برای طلاق خود اقدام نماید.

حضانت فرزند پس از فوت پدر از نظر وکیل خانواده

حضانت فرزند مسأله ی مهمی است که قانونگذار ترتیب دقیق آن را مشخص کرده است. با توجه به متون قانونی ایران، حضانت فرزند پس از فوت پدر از نظر وکیل خانواده با مادر است. ازدواج مجدد مادر در این قضیه تأثیری نخواهد داشت و با فوت پدر مادر می تواند برای حضانت قانونی فرزند خود اقدام نماید.

ممانعت از ملاقات فرزند توسط والدین

ممانعت از ملاقات فرزند توسط والدین موضوعی است که در دوران حضانت فرزند رخ می دهد. در برخی مواقع پس از طلاق والد سرپرست فرزند مانع از ملاقات فرزند توسط والد دیگر می شود. ممانعت از ملاقات فرزند توسط والدین از نظر قانونی ممنوع می باشد و می توان برای پیگیری های قانونی لازم در این زمینه اقدام نمود.

از نظر قانونی هیچ یک از والدین به هیچ وجه نمی توانند مانع از ملاقات فرزند شوند و یا بدون اطلاع محل زندگی فرزند را تغییر دهند.

نحوه محاسبه نفقه زن| وکیل خانواده

نفقه زن یکی از چالش برانگیز ترین مسائل مادی در زندگی مشترک محسوب می شود. به خصوص در دوران طلاق که طرفین با کشمکش و جدال روبرو هستند و مطالبه ی حقوق مادی زن در میان می باشد.

اما سوال اصلی اینجاست که نحوه ی محاسبه ی نفقه زن به چه شکل است و بر اساس چه معیارهای صورت می پذیرد؟

بایستی بدانید نحوه محاسبه نفقه زن با توجه به شأن و شخصیت و جایگاه اجتماعی زن انجام می گردد و در این میان ویژگی های شخصیتی زن نظیر سطح خانواده و سطح تحصیلات زن بسیار مهم می باشد. برای اطلاع بیشتر و انجام مشاوره تخصصی در رابطه با نحوه محاسبه نفقه زن، وکیل خانواده یکی از بهترین گزینه هاست که می تواند در کنار ارائه ی مشاوره ی قانونی کارآمد، امور قانونی مورد نیاز برای مطالبه ی آن را نیز انجام دهد.

وکیل خانواده

بهترین وکیل خانواده

بهترین وکیل خانواده ادعاییست که اثبات آن در عمل چندان آسان نیست. برای اثبات این ادعا بایستی به پیشینه و کارنامه ی کاری یک وکیل نگریست و بر اساس آن تصمیم گرفت که بهترین وکیل خانواده کیست.

بهترین وکیل خانواده در شرایطی اطلاق می شود که شخص با سال ها فعالیت در حوزه ی پرونده های خانواده و دعاوی مربوط به آن تسلط کاملی بر قوانین و مقررات این حوزه دارد. زمان عامل مهمیست برای کسب تجربه در این زمینه و از همه مهم تر کسب دانش و آگاهی های کافی برای وکیل خانواده بسیار حائز اهمیت است. در این میان دو وجه تمایز فوق العاده مهم وجود دارد که در انتخاب بهترین وکیل خانواده همواره بایستی در نظر داشته باشید: پیگیری مستمر پرونده ها و صداقت در گفتار و عمل.

دکتر زهره وند با سال ها فعالیت در عرصه ی وکالت دعاوی خانواده از تجاربی ارزشمند  و سوابقی درخشان در این زمینه برخوردار است. دفتر حقوقی دکتر زهره وند با تیمی از وکلای توانمند و باتجربه در شمیرانات تهران واقع است و آماده ی ارائه ی کلیه ی خدمات حقوقی به شما عزیزان در داخل و خارج ایران می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *