وکیل ملکی در پاسدارن

وقتی صحبت از رسیدگی به جزئیات یک معامله مربوط به املاک و مستغلات می شود، داشتن یک وکیل ملکی با تجربه یک مسئله ضروری است. بهترین وکیل ملکی در لواسان می داند که چه زمانی باید در قرارداد املاک شما تغییراتی ایجاد کند. یک وکیل املاک اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت شما نسبت به شما خواهد داشت و این اطلاعات را به طور کامل به شما ارائه می دهد. برخلاف مشاور املاک، وکیل املاک قادر است از حقوق شما در هنگام انجام معاملات ملکی محافظت کند. دکتر زهره وند در انجام انواع معاملات املاک و مستغلات سال ها تجربه دارند. جهت مشاهده پروفایل دکتر زهره وند کلیک نمایید.

دکتر زهره وند در انواع پرونده های املاک و مستغلات تجربه قابل توجهی دارند از جمله:

  • وکالت از خریداران و فروشندگان املاک
  • تنظیم قراردادهای خرید و فروش
  • تهیه و مذاکره اجاره نامه تجاری و مسکونی
  • تشکیل شراکت املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری مشترک
  • دعاوی املاک و مستغلات

وکیل ملکی در لواسان

انواع دعاوی املاک و مستغلات

در پرونده های ملکی دعاوی ملکی انواع مختلفی دارد:

  • دعاوی ملکی حقوقی
  • دعاوی ملکی کیفری

فسخ قراردادهای ملکی 

هر کدام از طرفین قرارداد و یا شخص ثالث می­ تواند قرارداد را منحل کند. در صورتی که عبارت اسقاط کافه خیارات در قرارداد ذکر نشده باشد، طرفین بنا بر دلایل موجه و قانونی می­توانند قرارداد را فسخ کنند.

انواع فسخ قرارداد

  • فسخ قرارداد با توافق طرفین قرارداد
  • قانون حکم مستقیم فسخ قرارداد بدهد. (امکان دارد که به منظور جلوگیری از ضرر و زیان وارده به یکی از طرفین قرارداد، قانون، حق فسخ قرارداد را به یکی از طرفین قرارداد بدهد).

جهت مشاوره حقوقی در زمینه فسخ قرارداد املاک با دکتر زهره وند، وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل ملکی در لواسان کلیک نمایید

دعوای تخلیه ملک مسکونی 

در صورتی که مدت زمان اجاره طبق قرارداد به پایان رسیده باشد، دستور تخلیه ملک مسکونی صادر می ‌گردد.

شرایط لازم برای درخواست دستور تخلیه ملک مسکونی:

  • قرارداد موضوع دعوای تخلیه باید اجاره باشد. در سایر موارد دستور تخلیه ملک مسکونی صادر نمی گردد.
  • قرارداد موضوع دعوای تخلیه باید سند عادی باشد.
  • اجاره‌ نامه باید در دو نسخه تنطیم شده باشد هر دو نسخه توسط مؤجر و مستاجر و دوشاهد امضا شده باشد.
  •  مدت اجاره تمام شده باشد.

پس از صدور حکم تخلیه ملک مسکونی، اگر بعد از گذشت 3 روز، همچنان مستاجر ملک را تخلیه نکند، در روز و ساعت مشخص حکم تخلیه به وسیله مامور اجرا انجام خواهد شد.

دعوای تخلیه ملک تجاری

در صورتی که مؤجر قصد انتقال ملک خود به غیر را داشته باشد، می تواند جهت تخلیه ملک تجاری خود اقدام کند. همچنین اگر مستاجر اقدام به تغییر کاربری ملک تجاری بدون کسب اجازه از مؤجر کرده باشد. صاحب ملک می­ تواند جهت تخلیه ملک تجاری خود درخواست دهد.

همچنین در صورتی که مستاجر بدون اجازه مؤجر هر گونه تغییرات در طراحی داخلی ملک تجاری انجام دهد. اگر پرداخت اجاره بها بیش از یک بار در سال به تعویق افتاده باشد. مؤجر می­ تواند با مراجعه به دادگاه درخواست تخلیه ملک تجاری خود را داشته باشد.

بسیاری از افراد با قوانین مربوط به املاک تجاری و قوانین اجاره ملک تجاری آشنایی ندارند. آگاهی از مباحث حقوقی و کیفری نقش مهمی در احقاق حق مؤجر و مستاجر ملک تجاری دارد. دکتر زهره وند با سال­ها تجربه در چنین پرونده هایی می­توانند بهترین مشاوره حقوقی را به شما بدهند. جهت مشاوره با دکتر احمد زهره وند، بهترین وکیل ملکی در لواسان کلیک نمایید.

مطالبه اجور معوقه 

طبق قرارداد اجاره ای که بین مؤجر و مستأجر منعقد می گردد، مؤجر باید ملک خود را در اختیار مستأجر بگذارد و مستأجر، موظف می شود که مبلغ معینی به عنوان اجاره بها به مؤجر پرداخت کند. چنانچه مستأجر مبلغ اجاره بها را در موعد مقرر در قراداد پرداخت نکند، مؤجر می تواند، با کمک بهترین وکیل ملکی در لواسان اجور معوقه را از طریق دادگاه مطالبه کند.

در صورتی که دعوای مؤجر توسط دادگاه پذیرفته شود. دادگاه حکم محکومیت مستاجر را  می دهد و قاضی حکم اجراییه صادر می کند. در این حالت یکی از شرایط زیر اتفاق می افتد:

مستاجر مبلغ اجاره معوقه را به مؤجر پرداخت می کند.

مستاجر شرایط پرداخت اجاره را ندارد و اموال مستاجر توسط مجر شناسایی و توقیف می گردد.

چنانچه مستاجر اموالی نداشته باشد  مؤجر می تواند طلب خود را از مبلغ ودیعه ای که مستاجر نزد او دارد تامین کند.

اگر مبلغ ودیعه ای نزد مؤجر نباشد و مستاجر مالی نداشته باشد در این صورت مؤجر می تواند درخواست حکم جلب کند.

اثبات مالکیت توسط وکیل ملکی در لواسان

اگر دو یا چند نفر به طور هم زمان خود را مالک یک مال معرفی کنند و این امر موجب اختلاف و دعوا میان آن ها شود. نیاز است که مالک از طریق دادگاه با مدارک کافی مالکیت خود را اثبات کند. فردی که مدعی مالکیت است به کمک وکیل ملکی و با استفاده از دلایل محکمه پسند از جمله سند، شاهد و اماره ید، باید ادعای خود را در دادگاه ثابت کند.

در توضیح اماره ید باید گفت که هر گاه کسی که مالی را در اختیار دارد و بر آن تسلط دارد مالک مال در نظر گرفته می شود. مگر در شرایطی که خلاف این مسئله ثابت شود. به طوری که اماره ید تا جایی اعتبار دارد که دلیل دیگری مانند سند مالکیت یا شاهد خلاف آن وجود نداشته باشد.

دعوای خلع ید 

زمانی که مالک مال غیر منقول ادعا کند  که ملک او در تصرف غیر قانونی دیگری است، دعوای خلع ید مطرح می شود. مدعی می تواند با مراجعه به مرجع قضایی در صورت داشتن مدارک لازم و سند مالکیت رسمی درخواست خود را مطرح کند. اما چنانچه مدعی سند مالکیت نداشته باشد می بایست ابتدا درخواست اثبات مالکیت دهد و در صورت اثبات توسط دادگاه، سپس درخواست خلع ید مطرح شود.

وکیل ملکی در لواسان

دعوای افراز ملک توسط وکیل ملکی در لواسان

تقسیم ملک مشاع بین شرکا در شرایطی که توافق برای تقسیم نداشته باشند را افراز ملک گویند.  سهم هر یک از مالکین مشاعی توسط دادگاه از اداره ثبت استعلام می گردد. بعد از مشخص شدن نتیجه استعلام، جلسه رسیدگی برگزار می گردد و دادگاه بررسی ملک را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می دهد.

 

کارشناس رسمی دادگستری به کمک اطلاعات نماینده و نقشه بردار اداره ی ثبت، قابل افراز بودن یا قابل افراز نبودن ملک را تعیین می کند. در صورتی که ملک را قابل افراز تشخیص داده باشد. راجع به نحوه ی تقسیم و میزان حصه ی هر یک از مالکان مشاع، تصمیم گیری می کند. در صورتی که مالکین اعتراضی به نظر کارشناس نداشته باشند، دادگاه بر مبنای تشخیص کارشناس سهم هر مالک را تعیین میکند و حکم افراز ملک را صادر می کند. ولی چنانچه مالکین به نظر کارشناس معترض باشند. دادگاه به صورت قرعه، سهم آن ها را مشخص می کند.

دعوای تصرف عدوانی 

در صورتی که شخصی بدون داشتن حق مالکیت، به صورت غیر قانونی ملک دیگری را تصرف کرده باشد دعوای تصرف عدوانی مطرح می شود. تصرف عدوانی دو جنبه ی حقوقی و کیفری دارد. به عبارتی مالک می تواند دعوای خود را هم در دادگاه های کیفری و هم در دادگاه های حقوقی پیگیری کند.  در تصرف عدوانی کیفری باید حتما مطرح کننده ی دعوا مالک ملک مورد نظر باشد.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل ملکی در لواسان

در شرایطی که فروشنده ملک بعد از عقد قرارداد جهت تنظیم سند رسمی حضور پیدا نکند بحث دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مطرح می گردد. مهم ترین شرط لازم جهت طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی وجود قرارداد است. به طوری که در قرارداد به صراحت تعهد فروشنده به انتقال ملک مورد نظر قید شده باشد. اما فروشنده در تاریخ مقرر نسبت به انتقال سند اقدام نکند.

قبل از تنظیم دادخواست دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک باید از این که ملک مورد معامله گواهی پایان کار ساختمان و گواهی عدم خلاف پروانه ساختمان از شهرداری دارد اطمینان حاصل کرد. همچنین باید دقت شود که ملک در بازداشت، رهن یا دارای مشکلات این چنینی نباشد. در صورتی که ملک یکی از این مشکلات را داشته باشد تا برطرف کردن آن ها نمی توان اقدام به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی کرد.

دعوای الزام به تحویل ملک توسط وکیل ملکی در لواسان

زمانی فروشنده از تعهد خود نسبت به تحویل ملک تخلف کند. در صورتی که عقد بیع همچنان منحل نشده باشد، دعوای الزام به تحویل ملک مطرح می شود. خریدار می تواند با کمک بهترین وکیل ملکی در لواسان جهت دعوای الزام به تحویل ملک از طریق دادگاه اقدام کند.

دعوای الزام به فک رهن توسط وکیل ملکی در لواسان

زمانی که شخصی ملک خود را بابت بدهی و یا وام، در رهن قرار داده باشد و راهن کلیه قسط‌ ها و بدهی خود را پرداخته باشد. اما مرتهن همچنان ملک را فک رهن نکند، دعوای الزام به فک رهن مطرح می شود.

دکتر احمد زهره وند سال ها تجربه در زمینه انواع دعاوی ملکی حقوقی و دعاوی ملکی کیفری دارند و می توانند بهترین مشاوره حقوقی را در مشکلات حقوقی ملکی به شما بدهند. جهت مشاوره با دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل ملکی در لواسان کلیک نمایید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *