بهترین وکیل کیفری در الهیه

در صورت طرح شکایت در مراجع قضایی، باید بدانید شکایت شما از چه نوعی دعاوی می‌باشد. موضوع شکایت شما از نوع حقوقی یا کیفری است. با توجه به تاثیر مثبت حضور وکیل مجرب در روند پیگیری پرونده، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، توضیحات شفافی در رابطه با خصوصیات و ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری در الهیه برای شما بازگو کنیم. انتخاب اصولی یک وکیل کیفری برجسته، قطعا شما را به درستی در مسیر قانون هدایت خواهد کرد.

بهترین وکیل کیفری در الهیه

وکیلی که تحصیلات آکادمی را در زمینه علم حقوق گذرانده است، و در حوزه مسائل کیفری تخصص دارد، وکیل کیفری است. لازم به ذکر است که وکیل کیفری در سایر زمینه‌های حقوقی نیز دانش لازم را دارد، اما به صورت اخصاصی بر روی مسائل کیفری متمرکز است. در صورتی که درگیر یک دعوی کیفری شوید، و یا شکایتی مبنی بر یک موضوع کیفری از شما شده باشد، بهتر است از حضور و همراهی یک وکیل کیفری بهره مند شوید.

وکیلی که در پرونده کیفری شما را همراهی می‌کند، باید نسبت به قوانین زیر اطلاعات کاملی داشته باشد؛

  • قوانین مربوط به مسائل جزا و کیفری
  • قانون مجازات شدن اسلامی
  • قوانین جرائم اقتصادی
  • قوانین مربوط به جرم قاچاچ
  • قوانین مربوط به جرم خرید و فروش کردن مواد مخدر
  • قوانین مربوط به دادگاه های اسلامی

بهتر است بدانید تنها تسلط بر قوانین برای موفقیت یک وکیل کیفری کافی نمی‌باشد. با توجه به فضای سنگین و دشواری که در دادگاه های کیفری حاکم است، وکیلی که در چنین جلساتی حضور پیدا می‌کند، باید روحیه قوی داشته باشد. تنها در این صورت است که قادر به تحمل چنین فضایی خواهد شد. تجربه حضور مکرر در چنین جلساتی و تجربه پیگیری پرونده هایی با موضوعات متنوع کیفری، تاثیر مهمی در تقویت روحیه وکیل خواهد داشت.

بنابراین برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در تهران بهتر است در گام اول، به دنبال افراد با تجربه در این حوزه باشید.

وکیل کیفری

وظایف بهترین وکیل کیفری در الهیه

در صورتی که قصد مطرح کردن پرونده کیفری خود در دادگاه را دارید، برای بالا بردن شانس پیروزی خود، نیازمند مشاوره گرفتن از یک وکیل کیفری مجرب می‌باشید. مطرح کردن صحیح و اصولی دعاوی کیفری در دادگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل حضور وکیل از همان ابتدای کار در کنار شما، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وکیل کیفری از همان شروع کار شما را در تنظیم شکوائیه به شکل اصولی و درست، یاری خواهد کرد. در مرحله بعد وکیل باید به شما در جمع آوری مدارکی که به سود شما است کمک کند.

مهم ترین وظیفه‌ای که یک وکیل کیفری موظف به انجام آن است، حاضر شدن در جلسات دادگاه و دفاع همه جانبه از حق و حقوق شما می‌باشد. از آنجایی که تنها یک بار حق مطرح شدن دعوی کیفری از جانب شما وجود دارد، بنابراین باید دقت کنید که مراحل زیر به درستی انجام شوند:

  • مطرح کردن درست موضوع دعوی
  • توضیحات شفاف و ارائه کامل مدارک
  • دفاع همه جانبه

گاها افراد موضوع دعوی کیفری خود را در دادگاه مطرح می‌کنند، اما بنا به دلایلی مانند دستمزد بالا، به وکیل مراجعه نمی‌کنند. و یا از وکلایی که در این حوزه از تجربه و تخصص کافی برخوردار نیستند، مشاوره و راهنمایی می‌گیرند. چنین انتخابی نه تنها گام مثبت و موثری در روند پرونده نخواهد بود، بلکه گاهی ممکن است شما را متحمل به پرداخت هزینه‌های زیادی کند.

نحوه ارائه شکایت کیفری

اگر فردی مرتکب به انجام جرمی شود، و قانون برای جرم آن فرد مجاراتی در نظر داشته باشد، شاکی پرونده می‌تواند برای مجازات کردن فرد و گرفتن حق و حقوق خود، نسبت به ثبت شکایت از آن فرد اقدام کند. چنین شکایتی، شکایت کیفری نام دارد. هماهنطور که قبلا اشاره شد، یکی از مهم ترین وظایف وکیل کیفری تنظیم شکایت می‌باشد. در طرح و تنظیم کردن شکوائیه اطلاعات زیر باید به شکل کامل ثبت شود:

  • مشخصات کامل شاکی پرونده
  • مشخصات کامل فردی که از او شکایت شده است
  • دلایل وقوع جرم
  • اسامی و مشخصات افرادی که شاهد وقوع جرم بوده‌اند
  • اسامی و مشخصات کسانی که از وقوع جرم اطلاع داشته‌اند
  • موضوع، تاریخ و محل وقوع جرم

موضوع دعاوی کیفری

در ابتدای مطلب به اینکه دعاوی قضایی به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم می‌شوند اشاره کردیم. دعاوی کیفری در واقع به رفتار و ناهنجاری‌هایی گفته می‌شود که، قانون آن ها را جرم می‌داند و فردی که مرتکب به انجام آن ها شده باشد را مجازات می‌کند. در واقع قانون برای هر کدام از این جرم ها مجازاتی در نظر گرفته است.

در قوانین کیفری مجازاتی که برای انجام یک جرم در نظر گرفته می‌شود، بستگی به نظر قاضی دارد. از جمله این مجازات عبارتند از: جبرا کردن خسارت فرد به شکل مالی، تبعید شدن، حبس و زندان، اعدام، شلاق مجرم به صورت حدی و یا تعزیری و…. وظیفه اصلی وکیل کیفری در دادگاه، کمک به شما در راه اثبات حق و حقوق خود در برابر مجرم می‌باشد. در صورتی که شما در پرونده کیفری متهم می‌باشید، وکیل موظف است از شما در برابر اتهامات وارد شده دفاع کند.

از مهم ترین موضوعات پرونده های کیفری در دادگاه کیفری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دزدی و سرقت
  • حمل کردن مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • قتل
  • اختلاس کردن
  • خیانت کردن در امانت
  • رشا و ارتشا
  • صدور چک بی محل
  • کلاهبرداری

چگونگی طرح شکایت توسط بهترین وکیل کیفری در الهیه

برای ثبت شکایت کیفری در وحله اول، باید به دفاتری که مربوط به خدمات الکترونیک قضایی می‌باشند مراجعه کنید. این روش یکی از راه های ثبت شکایت کیفری است. شما می‌توانید با مراجعه کردن به دادسرای محلی که، جرم در آنجا به وقوع پیوسته است شکایت کیفری خود را ثبت کنید.

ثبت شکایت به هر دو روش ذکر شده ممکن است، و در هر صورت شکایت شما پیگیری و بررسی می‌شود.

اگر وقوع جرم از دید بازپرس پرونده و یا دادیار محرز شود، اقدام به صدور قرار جلب می‌کند.

بهترین وکیل کیفری

در صورتی که دلایل کافی و شفاف برای اثبات کردن صدور جرم وجود نداشته باشد، قرار منع تعقیب توسط مراجع قضایی صادر می‌شود. شما به عنوان شاکی پرونده تا 10 روز می‌توانید نسبت به این رای اعتراض نمایید.

در این مرحله زمانی که قرار جلب به دادرسی صدور شد، پرونده برای بررسی بیشتر به دادگاه ارسال خواهد شد. قاضی پرونده با توجه به نوع جرم صورت گرفته مجازات متناسب را صادر می‌کند. متهم نیز حق این را دارد که نسبت به حکم صادر شده اعتراض داشته باشد. بهتر است بدانید انجام بخش عمده‌ای از وظایفئدر تمامی این مراحل ذکر شده، بر عهده وکیل می‌باشد. بنابراین دقت لازم را در انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی داشته باشید.

ارکان مختلف وظایف بهترین وکیل کیفری در تهران

قوانین کیفری به 3 دسته تقسیم می‌شوند. بخش اول مربوط به شناخت و اثبات کردن جرم می‌باشد. بخش دوم تعیین کردن مجازات است. و آخرین قسمت مربوط به اجرایی کردن مجازات است. وظایف وکیل کیفری بر اساس این موارد تعیین می‌شود. وکیلی کیفری باید درتمامی مراحل مربوط به بپیگیری پرونده در کنار موکل خود باشد. و تمام تلاشش را برای اثبات حق موکل به کار گیرد.

توضیح اکان وظایف وکیل به شکل زیر می‌باشد:

  • جرم و اثبات کرن آن:

وقوع جرم ممکن است دارای ابعاد مالی، قضایی و یا مادی باشد. بدین صورت  که در بعد مادی به اثرات منفی جرم توجه می‌شود. در بعد معنوی به نیت و قصد و هدف مجرم و یا متهم دقت می‌شود. طرفین دعاوی در جلسات دادگاه به واسطه وجود تبصره های قانونی، به دنبال روش های قانونی برای اثبات جرم و یا رفع اتهام می‌باشند.

  • مجازات کردن و اجرا شدن حکم:

در این مرحله اگر جرم متهم اثبات شود، باید مجازات شود. در قوانین کیفری اسلامی از مجازات به دو صورت تعزیری و یا حدی استفاده می‌شود. مجازات حدی نوعی مجازات اسلامی است، که بر اساس قوانین اسلامی تعیین می‌شود، و به هیچ عنوان قابل تغییر نمی‌باشد. مجازات تعزیری نیز نوع دیگری از مجازات است که، قوانین آن توسط قانون گذار تعیین می‌شود. نوع تعزیری برخلاف حدی بر اساس شرایطی قابل تغییر است.

معرفی بهترین وکیل کیفری در الهیه

اگر به دنبال انتخاب یک وکیل کیفری ماهر و مجرب هستید، بدون شک تا به حال با تعداد زیادی دفاتر حقوقی در سطح پایتخت مواجه شده‌اید. که انتخاب از بین  آن ها ممکن است برای شما دشوار باشد. به همین دلیل ما قصد داریم با معرفی بهترین وکیل کیفری در الهیه، شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

دکتر احمد زهره وند یک وکیل مجرب و نام آشنا در زمینه کیفری و حقوقی می‌باشد. تجربه دکتر زهره وند در پیگیری موفق پرونده های کیفری، مثال زدنی است. تسلط بالا در کنار روحیه قوی و برنامه‌ ریزی های هوشمندانه از مهم ترین ویژگی های این وکیل متخصص می‌باشد.

بهترین وکیل کیفری در الهیه

ایشان علاوه بر وکالت پرونده های کیفری و حقوقی از جمله طلاق، مدرس دانشگاه نیز می‌باشند. سال ها سابقه تدریس در زمینه علوم حقوقی نیز، یکی از شاخصه های مثبت برای این وکیل محسوب می‌شود. پرونده کیفری خود را با خاطری آسوده به کادر متخصص و آگاه دکتر زهره وند بسپارید، تا بهترین نتیجه را در دادگاه داشته باشید.

سخن آخر ما استفاده از مقالات حقوقی متنوع برای مطالعه بیشتر می‌باشد. این ایده درک شما را از مسائل حقوقی و کیفری افزایش خواهد داد. در کنار آن اطلاعات و بینش حقوقی شما ممکن است از وقوع بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *