بهترین وکیل طلاق در نیاوران

بهترین وکیل طلاق

در پرونده های حقوقی منطقه نیاوران استان تهران با موضوع طلاق، همراهی یک کارشناس حقوقی متخصص به عنوان بهترین وکیل طلاق در نیاوران تاثیر زیادی در موافق بودن رای دادگاه خواهد داشت. اگر ساکن تهران هستید و به دنبال پیدا کردن بهترین وکیل طلاق در نیاوران می باشید، خواندن این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

به وکیلی که پرونده ی وکالت دارد، و در همه ی زمینه های حقوقی دانش لازم را دارد، اما به صورت تخصصی بر روی پرونده های حقوقی با موضوع دعاوی خانواده مانند طلاق متمرکز است، وکیل طلاق می گویند. وکیل طلاق موکل خود را در دادگاه همراهی می کند. همچنین می تواند به نمایندگی از موکل خود در دادگاه حضور پیدا کند.

حضور موکل در پرونده های طلاق، در دادگاه الزامی نمی باشد. پیچیدگی و تخصصی بودن پرونده های طلاق، حکم می کند که در چنین پرونده هایی از حضور و همراهی یک وکیل مجرب و با تجربه بهره مند شویم.

 

وظایفی که بهترین وکیل طلاق بر عهده دارد

قبل از توضیح وظایف بهترین وکیل طلاق در نیاوران استان تهران بهتر است بدانید، یک وکیل نمی تواند خارج از حیطه وکالتی که به او داده می شود، اقدام به انجام امور حقوقی کند.

حال چند مور از وظایف بهترین وکیل طلاق در نیاوران را بررسی می کنیم:

  • یک وکیل طلاق باید مشاوره های لازم را به موکل خود بدهد، و ابعاد مختلف پرونده را برای وی روشن کند.
  • دادخواست طلاق و یا شکوائیه توسط وکیل تنظیم می شود. و با ثبت این دادخواست فرایند مربوط به طلاق آغاز می شود.
  • وکیل باید به صورت کامل در تمام جلسات دادگاه، تا زمانی که ختم جلسه اعلام می شود حضور داشته باشد.
  • در صورتی که موکل اجازه دهد، باید درخواست تجدید نظر، واخواهی و یا نظر خواهی را به رای دادگاه داشته باشد.
  • وکیل طلاق برای انجام امور مربوط به پرونده طلاق می بایستی در نهاد های قضایی، شبه قضایی، مراجع داوری و یا غیر دولتی و دولتی حضور داشته باشد.

وکیل طلاق

 

توضیح اقسام مختلف طلاق

جالب است بدانید، طلاق به سه نوع مختلف تقسیم می شود. اولین طلاق از نوع بائن است که خود به شش قسمت مختلف تقسیم می شود.

دومین نوع طلاق طلاق رجعی می باشد، در طلاق رجعی مرد می تواند دوباره رجوع کند. البته رجوع کردن مرد کاملا اختیاری است، یعنی ممکن است اصلا عمل رجوع توسط مرد صورت نگیرد.

نوع سوم طلاق عده می باشد. در طلاق عده خطبه طلاق بین مرد و زن جاری می شود، اما مرد می تواند در مدت رجوع که مشخص شده است با زن نزدیکی کند. و پس از آن در طهر دوباره زن را طلاق دهد.

 

فسخ و تفاوت آن با طلاق

گاها برای فسخ ازدواج نیز ممکن است مجبور شوید به وکیل طلاق مراجعه کنید. چنانچه فسخ قبل از نزدیکی صورت بگیرد، هیچ گونه مهریه ای به زن تعلق نمی گیرد. همچنین برای فسخ ازدواج نیازی به حضور شاهد و یا انشا صیغه نمی باشد. بنابراین می توان گفت مراحل فسخ ازدواج به مراتب کمتر از طلاق می باشد، و اجرای روند قانونی پرونده با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

 

حقوق مالی که برای پایمان نشدن آن ها بهتر است به وکیل طلاق مراجعه کنید:

یکی از مهم ترین دلایلی که شما را نیازمند به همراهی یک وکیل طلاق می کند، حقوق مادی شما بعد از طلاق می باشد. حق و حقوق مالی پس از طلاق موارد مختلفی دارد، که چند مورد از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • نفقه

زمانی که زن به عقد مرد در می آید، مرد موظف است تمام هزینه های متعارف زندگی زن را پرداخت کند. این هزینه ها شامل هزینه پوشاک، خوراک، مسکن و … می باشد. حتی در صورتی که زن بیمار باشد و نیازمند درمان و یا پرستاری و مراقبت باشد، مرد موظف به پرداخت هزینه های آن می باشد.

مرد باید در سه مرد، قرابت، زوجیت و ملک نفقه پرداخت کند.

در صورتی که زن به عقد دائم مرد در آمده باشد، نفقه او واجب می باشد. اما اگر بین مرد و زن خطبه عقد موقت خوانده شود، مرد موظف به پرداخت مهریه نمی باشد، این درحالی است که زن باید نسبت به همسرش تمکین کامل داشته باشد. البته ممکن است در عقد موقت نیز پرداخت نفقه جز شروط ضمن عقد باشد، که در این حالت مرد باید نفقه زن را پرداخت کند.

  • ارث زوجین

قطعا تا به حال در رابطه با ارثی که از همسر می رسد شنیده اید، وکیل طلاق اطلاعات کافی در این رابطه را دارد، و موظف است شفاف سازی های لازم را در مورد آن برای شما داشته باشد. در صورتی که عقد بین زوجین برقرار باشد، و عوامل منع ارث نیز بین آن ها وجود نداشته باشد زن و مرد از یک دیگر ارث می برند.

  • مهریه

بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل اینکه بسیاری از افراد به دنبال بهترین وکیل برای طلاق می باشند،  گرفتن حق و حقوق مربوط به مهریه می باشد. تعیین مقدار مهریه به صورت توافقی می باشد، و در حین عقد در سند ازدواج ثبت می شود. اگر خطبه طلاق قبل از نزدیکی بین مرد و زن جاری شود، زن می تواند نصف مهریه را دریافت کند. اما اگر بعد از نزدیکی زوجین بخواهند از یک دیگر جدا شوند، تمام مهریه به زن تعلق می گیرد.

اگر عمل فسخ قبل از نزدیکی باشد، مهریه ای به زن تعلق نمی گیرد. اما گر بین زن و مرد دخول صورت گیرد و یا مرد فوت شود زن می تواند تمام مهر خود را مطالبه کند.

  • شروط ضمن عقد

در حین نکاح زن می تواند شرط کند، که اگر طلاق به درخواست مرد صورت گیرد، و زن به طلاق رضایت نداشته باشد، نصف اموالی که مرد در زمانی که با آن زن زندگی کرده است به دست آورده است را به او ببخشد. و یا معادل ارزش آن ها هزینه را به زن پرداخت کند.

بهترین وکیل طلاق

طلاق توافقی

خطبه طلاق می تواند به صورت توافقی بین طرفین جاری شود. در طلاق توافقی زن و مرد در رابطه با حقوق مادی و غیر مادی با یک دیگر به توافق می رسند. از جمله این موارد می توان به توافق بر سر نفقه، حضانت و مهریه اشاره کرد.

حتی در طلاق توافقی نیز دادگاه باید رای خود را صادر کند، درواقع توافق زن و مرد درباره مسئله طلاق به این معنی نمی باشد که زوجین بدون رای دادگاه می توانند طلاق خود را ثبت کنند. در صورتی که زوجین با یک دیگر به توافق رسیدند، می توانند با مراجعه به دفاتر الکترونیک دادخواست طلاق خود را در سامانه ثبت کنند.

این درخواست می تواند از سوی هر دو نفر و یا یکی از آن ها ثبت شود. ممکن است در بعضی موارد وکیل طلاق این دادخواست را از جانب موکل خود ثبت کند. بعد از ثبت دادخواست طلاق، پیامکی مبنی بر مشخص کردن شعبه دادگاه برای انجام مشاوره و مراحل طلاق برای زوجین ارسال می شود. زوجین می توانند با مراجعه به شعبه مورد نظر پرونده حقوقی خود در رابطه با طلاق را پیگیری کنند.

 

اقداماتی که بهترین وکیل طلاق به انجام آن ها واقف است

وکیل طلاق نقش بسیار مهم و حیاتی در انجام امور پرونده حقوقی شما در زمینه طلاق خواهد داشت. زمانی که زوجین از تصمیم خود برای جدایی مطمئن می باشند، به دفتر وکیل مراجعه می کنند.

مواردی که ثبت آن ها در صورت جلسه الزامی می باشد عبارتند از: توافق بر سر مهریه، حضانت فرزندان و نفقه آن ها، نفقه همسر، نحوه ملاقات فرزندان و اجرت المثل.

وکالتنامه باید توسط زوجین امضا شود. پس از آن در مدت زمان 10 تا 20 روز، روند اجرای پرونده بدون حضور زوجین توسط وکیل انجام می شود.

 

اولین توصیه بهترین وکیل طلاق برای زوجین که برای طلاق به او مراجعه می کنند

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، خانواده یکی از مهم ترین و اساسی ترین بنیان های جامعه است. وجود پر رنگ این رکن از جامعه تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد خواهد داشت.  از این رو توصیه اول هر وکیل موفق و با تجربه دعوت به سازش می باشد.

یک وکیل منصف و با تجربه شفاف سازی های لازم در رابطه با پرونده را برای زوجین دارد، و از آن ها می خواهد برای انجام طلاق عجله ای نکنند و در صورت نیاز به مشاور مراجعه کنند. تا در صورت حل مشکل به زندگی خود ادامه دهند. گاهی نیز تنها راه حل برای طرفین طلاق و جدایی می باشد، که در این صورت وکیل باید، با نهایت انصاف، دلسوزی و تلاش پرونده حقوقی را پیگیری کند.

بهترین وکیل طلاق در نیاوران

سابقه کاری دکتر احمد زهره وند به عنوان بهترین وکیل طلاق در نیاوران

دکتر زهره وند وکیل پایه یک دادگستری، یکی از باتجربه ترین و موفق ترین وکلای نیاوران در زمینه طلاق می باشد. دکتر زهره وند علاوه بر موضوع طلاق در سایر دعاوی حقوقی نیز رزومه درخشانی دارد. از جمله آن ها می توان به دعاوی ملکی اشاره کرد.

با توجه به سرمایه گذاری افراد در زمینه ملک و املاک قطعا همراهی یک وکیل ماهر و متخصص کمک شایانی به شما خواهد کرد. امروزه بسیاذی از افراد در زمینه ملک و املاک سرمایه گذاری بسیار گسترده ای داشته اند. توصیه ما برای داشتن یک معامله درست استفاده از مشاوره های یک کارشناس حقوقی می باشد.

اگر از علاقه مندان علوم حقوقی می باشید، با کلیک در اینجا می توانید مقالات حقوقی زیادی با موضوعات مختلف مطالعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *