طلاق عبارت است از انحلال قانونی پیوند زناشویی زوجین. در هر زمان در طول ازدواج می توان طلاق را درخواست کرد و بهترین وکیل طلاق در الهیه می تواند به شما در این روند کمک کند. طلاق توافقی زمانی اتفاق می افتد که طرفین به طلاق رضایت دهند و درباره همه مسائل مربوط به طلاق با هم توافق داشته باشند. با کمک وکیل طلاق می توان به سرعت بیشتری روند طلاق را پیش برد.

وکیل طلاق می تواند به مسئله پرداخت مهریه، حضانت فرزند و در نهایت پرداخت نفقه فرزند رسیدگی کند. وکیل طلاق با شما همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل به آرامی و با موفقیت انجام می شود. دکتر احمد زهره‌وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در الهیه شما را در پرونده طلاق و مهریه و نفقه یاری خواهند کرد. جهت مشاوره با دکتر احمد زهره وند کلیک نمایید.

بهترین وکیل طلاق در الهیه

ویژگی های بهترین وکیل طلاق در الهیه

طلاق یک فرآیند بسیار عاطفی است، بنابراین وکیل طلاق شما که در طول این فرآیند با شما همکاری خواهد کرد باید یک متخصص قابل اعتماد و فهمیده باشد. در نتیجه ویژگی های زیر را برای یک وکیل طلاق خوب برشمرده ایم:

بهترین وکیل طلاق در الهیه دلیل طلاق را تحلیل می کند

وکیل طلاق موظف است به وظایف خود صادقانه عمل کند. این وظیفه وکیل طلاق است که تمام تلاش خود را برای حفظ هماهنگی روابط زوجین انجام دهد.

بهترین وکیل طلاق در الهیه توصیه مناسب را ارائه خواهد کرد

یک وکیل طلاق خوب باید پس از تعیین دلیل طلاق، نیازهای فوری شخصی را که تقاضای طلاق می کند، تعیین کند. در صورتی که موکل دچار ناراحتی روانی شده است. یک وکیل طلاق خوب باید او را به یک روانپزشک خوب ارجاع دهد.

یک وکیل طلاق خوب باید بتواند به طور موثر ارتباط برقرار کند

از آنجایی که طلاق یک فرآیند دو طرفه است که زن و شوهر را شامل می شود، وکیل طلاق باید بتواند به طور موثر ارتباط برقرار کند. وکیل طلاق خوب وکیلی است که بتواند تمام مسائل حقوقی را با موکل خود در میان بگذارد و آنها را به وضوح توضیح دهد. اشتباهات جزئی در روند قانونی پرونده طلاق در دادگاه می تواند عواقب جدی داشته باشد.

بهترین وکیل طلاق در الهیه همه چیز را به زبان ساده توضیح خواهد داد

یک وکیل طلاق خوب نه تنها باید دلایل طلاق و درگیری هایی که بین زوجین به وجود آمده را درک کند. بلکه یک وکیل طلاق خوب باید بتواند تمام اطلاعات را به وضوح برای موکلش توضیح دهد. موکل ممکن است تمام عبارات قانونی استفاده شده را درک نکند. همچنین موکل تمام مراحل قانونی که در دادگاه انجام می شود را درک نخواهد کرد. این وظیفه وکیل طلاق است که تمام جزئیات را با زبان ساده و قابل فهم برای موکل خود توضیح دهد تا کاملاً متوجه شود که چه اتفاقی می افتد و چه کاری باید انجام شود.

یک وکیل طلاق خوب باید به موکل خود توجه کند

شغل وکالت نیاز به ارتباطات زیادی دارد. از طرف دیگر، یک وکیل طلاق خوب، نه تنها از طرف موکل خود صحبت می کند، بلکه باید خوب به او گوش دهد. یک وکیل طلاق خوب باید بتواند موضوع موکل خود را بشنود، گوش دهد و درک کند. تا بتواند از طرف موکل خود اقدام مناسبی انجام دهد.

 

یک وکیل طلاق خوب باید بتواند موکل خود را متقاعد کند که صحبت کند

هنگامی که یک فرد با یک وکیل طلاق مشورت می کند، ممکن است از دادن اطلاعات مهم خودداری کند. زنان به ویژه در مورد عنوان کردن موضوعاتی همچون آزار جنسی و خشونت خانگی مردد هستند. یک وکیل طلاق خوب، موکل خود را تشویق می کند تا تمام دردهای خود را بیان کند تا بتواند اقدامات مناسب را در راستای منافع او انجام دهد. وکیل طلاق باید برای آن ها روشن کند که پنهان کردن چنین اطلاعاتی به ضرر خود موکل است.

 

حقیقت این است که وکلای طلاق وجود دارند تا یک دوره بسیار پر استرس در زندگی فرد را تا حدودی قابل تحمل کنند. روند طلاق از همسرتان یک روند قانونی است. حتی اگر شما و همسر سابقتان بهترین شرایط را داشته باشید، این احتمال وجود دارد که از استخدام وکیل طلاق بهره مند شوید. تخصص، تجربه و دانش آنها آنها را در موقعیت منحصر به فردی قرار می دهد تا به شما کمک کند پیچیدگی های قانونی طلاق را بدون دردسر بگذرانید. یک وکیل طلاق باتجربه بارها دقیقاً همین روند را طی کرده است. او با انواع فراز و نشیب هایی که ممکن است در این بین اتفاق بیفتد، روبرو شده است.

ضرورت حضور بهترین وکیل طلاق در الهیه در کنار شما

حضور وکیل طلاق اغلب یک ضرورت است تا یک انتخاب. اگر در حال طلاق هستید، هیچ راهی بهتر از استخدام یک وکیل طلاق حرفه ای برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت وجود ندارد.

اگر متوجه شدید که با پیچیدگی‌های یک اختلاف حقوقی خانوادگی مانند طلاق یا نبرد حضانت فرزند، سر و کار دارید، باید مطمئن شوید که قبل از امضای هر سندی، درک کاملی از حقوق و مسئولیت‌های خود دارید.  هرچه نسبت به فرآیندی که در آن شرکت می کنید اطلاعات و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بهتر می توانید تصمیماتی بگیرید اتخاذ کنید که در آینده دچار مشکل نشوید.

به عنوان یک وکیل طلاق، دکتر زهره وند همیشه اطلاعات مربوط به حقوق و مسئولیت های موکل را در اختیار شما خود قرار می دهند و دید بهتری به امور به شما خواهند داد. همه افراد حق دارند از یک وکیل طلاق که پرونده آنها را درک کند و دانش پیشینه لازم برای وکالت موثر آن ها در دادگاه را داشته باشد کمک بگیرند. در عوض باید اطمینان حاصل کنید که در هر بحثی که با وکیل خود دارید تا حد امکان صادق هستید، و باید همه اسناد یا اطلاعاتی را  که ممکن است به پرونده شما مرتبط باشد در اختیار وکیل خود قرار دهید.

بهترین وکیل طلاق در الهیه

قوانین مهریه و نحوه مطالبه آن توسط بهترین وکیل طلاق در الهیه

مطالبه مهریه در صورتی که عندالمطالبه باشد از زمانی  که عقد جاری می‌شود، زوجه می تواند به عنوان مالک مهریه هر زمان که بخواهد، مهریه خود را مطالبه کند. البته در اغلب اوقات و طبق عرف جامعه زوجه در هنگام طلاق، اقدام به مطالبه مهریه می‌کند.

در صورتی که طلاق به درخواست مرد باشد، موظف است تمام مهریه زن را پرداخت کند. ولی چنانچه طلاق به درخواست زوجه باشد، این نوع طلاق طلاق بائن محسوب می شود.در این حالت زن موظف است مالی را به شوهر پرداخت کند. که در اصطلاح به این مال فدیه گویند. مال فدیه ممکن است به مبلغ کل مهریه، کمتر و یا حتی بیشتر از مهریه باشد.

حد و حدود مهریه در اسلام

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با مهریه سقف مشخص شده است. طبق این قانون مطالبه مهریه تا 110 سکه جنبه قانونی دارد و مجاز می باشد. این تعیین سقف به منظور حمایت از خانواده‌ در سال 91 تصویب شد. البته برای تعیین میزان مهریه بیشتر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

اما در صورت داشتن توان مالی، بیشتر از 110 سکه به عنوان دین بر گردن زوج است و موظف است که آن را بپردازد. چنانچه  مرد 110 سکه یا کمتر از آن را پرداخت نکند و نتواند عدم توانایی در پرداخت را به دادگاه اثبات کند. برای مرد مجازات حبس در نظر گرفته خواهد شد.

اگر زوجه قادر به اثبات داشتن اموال از جانب مرد باشد از جمله ملک شخصی یا تجاری یا سهام و پول. اما مرد از پرداخت مهریه خود داری کند. طبق  قانون مرد موظف است اموال خود را به فروش برساند و باقی مانده مهریه زوجه را بپردازد.

اگر قبل از این که مهریه زوجه پرداخت شده باشد زوجه فوت کند. وارثان زوجه طبق قانون قادر خواهند بود که مهریه را مطالبه کنند. از طرف دیگر در صورتی که مهریه زوجه پرداخت نشده باشد و مرد فوت کند مهریه پس از فوت او  هم از اموال باقی مانده مرد قابل وصول است.

مدت زمان رسیدگی به بحث مطالبه مهریه در دادگاه، به عوامل مختلفی همچون حضور زوجین در دادگاه، توقیف اموال مرد و سایر موارد بستگی دارد. به کمک بهترین وکیل طلاق در الهیه می توانید به بهترین نتایج در پرونده مهریه خود دست یابید.

در چه شرایطی می توان مهریه را از پدر همسر مطالبه کرد؟

گاهی ممکن است پدر زوج پرداخت مهریه از جانب زوج را در سند ازدواج یا هر سند رسمی دیگری تعهد کرده باشد.  در چنین شرایطی زوجه قادر خواهد بود که مهریه را از پدرشوهر مطالبه کند. در صورتی که پدر زوج به صورت شفاهی پرداخت مهریه را ضمانت کرده باشد و مدرک رسمی وجود نداشته باشد. امکان وصول مهریه از طریق پدر زوج وجود ندارد.

اعسار در پرداخت مهریه چیست؟

در صورتی که زوج توانایی پرداخت مهریه همسرش را به صورت تمام و کمال نداشته باشد. دادخواستی را تحت عنوان دادخواست اعسار به دادگاه ارائه خواهد داد تا در صورت اثبات، مهریه برای او تقسیط شود. عوامل اثرگذار در تعیین میزان اقساط مهریه، میزان درآمد زوج و معیشت ضروری زوج می باشد. اقساط به نحوی  تعیین می شود که زوج توان پرداخت آن را داشته باشد.

فرار از دین در پرداخت مهریه توسط مرد

فرار از دین زمانی اتفاق می افتد که مرد به خاطر پرداخت نکردن مهریه زوجه اموال خود را مخفی کند. به طوری که اسناد آن ها را به دیگران منتقل کند یا حساب‌ بانکی‌ خود را خالی کند. فرار از دین در قوانین ما هم جنبه حقوقی و هم جنبه کیفری دارد. که در صورت اثبات این موضوع با استفاده از اسناد و شهود قانونی مرد محکوم خواهد شد.

دکتر احمد زهره‌وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل طلاق در الهیه شما را در پرونده مهریه یاری خواهند کرد. جهت مشاهده پروفایل دکتر احمد زهره وند کلیک نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *