وکیل طلاق در تهران

افراد زیادی در پایتخت به دنبال وکیل طلاق در تهران هستند تا پرونده خود را با اطمینان و راحتی به وی بسپارند. چرا که، طلاق یکی از اتفاقات بسیار رایج در جامعه ما امروزه می‌باشد. به عنوان یک پدیده ناهنجار در برخی موارد، به دلیل مشکلاتی که در طول زندگی برای زوجین و یا فرزندان به وجود آمده، به عنوان یک راهکار مسکن و حتی درمانی قطعی مطرح می‌شود.

حضور وکیل طلاق در مسیر پرونده می‌تواند در بسیاری از موارد، افراد را از پیچیدگی‌ها و مشکلات مرتبط با طلاق نجات دهد و از راه نادرستی که ممکن است در این مسیر طی شود، منحرف سازد.

وکیل طلاق، یک حقوقدان ماهر است که با آشنایی به مراحل مختلف طلاق، انواع طلاق و تسلط بر فرایند دادرسی، می‌تواند فرآیند طلاق را در زمان کوتاهی بهبود ببخشد. برخی از انواع طلاق، مانند طلاق از سوی زن، دارای پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی هستند که تنها با حضور یک وکیل طلاق ماهر، می‌توان در این گونه پرونده‌ها موفق شد.

وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق، شخصی است که مسئولیت نمایندگی در امور حقوقی و واقعی مرتبط با طلاق را بر عهده دارد. او در طول فرایند طلاق، به عنوان یک راهنما، افراد را در راه‌اندازی و پیشروی در مسیر صحیح طلاق هدایت می‌دهد.

در واقع، وکیل طلاق علاوه بر آشنایی با تمامی قوانین و پیچ و خم‌های مرتبط با طلاق، دارای تجربه بالایی در این زمینه است. این حرفه‌ای ماهر مسئولیت پیگیری تمامی جنبه‌های حقوقی طلاق را برعهده دارد.

وظیفه وکیل طلاق در تهران نیز این است که به زوجین مشاوره حقوقی ارائه دهد. او به عنوان نماینده زوجین نیز می‌تواند در دادگاه حضور یابد و امور حاشیه‌ای مرتبط با طلاق را اداره کند به نحوی که نیازی به حضور مستقیم زوجین در دادگاه نباشد.

دکتر زهره‌وند، به عنوان یکی از متخصصان معتبر در زمینه حقوق و طلاق، نیز می‌تواند به عنوان یک منبع اعتمادی برای دریافت مشاوره‌های حقوقی در این حوزه مورد ارجاع قرار گیرد.

ویژگی‌های یک وکیل طلاق با تجربه و ماهر

برای رسیدن به نتایج مطلوب در پرونده‌های طلاق، حضور وکیل طلاق ضروری است و بدون استفاده از این حرفه‌ای، به سرانجام موفقیت‌آمیز نخواهیم رسید. ویژگی‌های یک وکیل طلاق در تهران به شرح زیر می‌باشند:

  • داشتن آشنایی و تسلط کامل به مواد قانونی مرتبط با طلاق، به ویژه مواد ۱۱۲۷ تا ۱۱۳۳ قانون مدنی و استفاده موثر از آنها در فرآیند پرونده است.
  • آشنایی و تسلط کامل با مراحل طلاق توافقی و همچنین طلاق از سوی هر دو طرف (زن و مرد).
  • پیگیری مداوم و سریع در اجرای پرونده، به خصوص در موارد طلاق از سوی یکی از زوجین.
  • داشتن روانشناسی مناسب و توانمندی در کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق با در نظر گرفتن شرایط روحی و روانی زوجین.
  • هوشمندی و ذکاوت در رفتارها و تصمیم‌گیری‌ها به منظور رعایت مصلحت موکل و جلوگیری از هرگونه ضیاع حقوق مالی و معنوی او.

توجه: از طرفی، دکتر زهره‌وند نیز به عنوان یک متخصص معتبر در این زمینه می‌تواند به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای دریافت مشاوره‌های حقوقی در این حوزه اشاره شود.

مراحل انجام طلاق توسط وکیل

برای پیگیری پرونده‌های طلاق، به شدت توصیه می‌شود از خدمات وکیل طلاق در تهران استفاده کنید. مراحل انجام طلاق با حضور وکیل طلاق شامل موارد زیر هستند:

  • صدور گواهی عدم امکان سازش

در صورتی که طلاق به شکل توافقی صورت گیرد، زوجین ملزم به حضور در ۵ جلسه مشاوره روانشناسی هستند. پس از این جلسات، اگر مشاور تصمیم بگیرد که شرایط برای طلاق مناسب است، گواهی عدم سازش و عدم انصراف از طلاق صادر می‌شود. در برخی موارد، امکان عدم حضور در مراکز مشاوره طلاق وجود دارد و می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با دکتر زهره‌وند در تهران تماس بگیرید.

  • تقاضای طلاق با موافقت طرفین

پس از اتمام جلسات مشاوره، درخواست طلاق توافقی به ثبت می‌رسد. طبق تغییرات حاصل از قوانین جدید، برخی از پرونده‌های طلاق توافقی به شورای حل اختلاف منتقل می‌شوند. این پرونده ها در ابتدا با ارسال درخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شروع می‌شوند.

در این مرحله از طلاق، طرفان می‌توانند یا طلاق از سوی همسر را انتخاب کنند و درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمایند.

  • ارجاع دادن به دادگاه خانواده

پس از ارجاع پرونده به دادگاه خانواده، لازم است مدارک اصلی مرتبط با طلاق به دادگاه ارائه شود و ادله مورد دفاع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

در طلاق توافقی، به کمک وکیل طلاق در تهران از بین مدارک مهم می‌توان به برگه مشاوره بهزیستی و یا وکالت طلاق زوج به زوجه اشاره کرد که از جمله مدارک اصلی محسوب می‌شوند. اگر طلاق از سمت زوج صورت گیرد، به دلیل داشتن حق طلاق، مسیر اثبات طلاق نسبت به طلاق از سمت زوجه ساده‌تر است.

اما در رویه جدید، قضات نسبت به اعطای حق طلاق از سمت زوج، رفتار سخت‌گیرانه‌تری دارند. به عنوان مثال، شرط صدور رای طلاق از سمت زوج وابسته به پرداخت حقوق زن می‌شود که شامل مهر، نفقه و اجرت المثل به صورت نقدی یا اقساط می‌شود.

همچنین، در صورتی که زوجه به دلیل دلایل نامشروع ازدواج اقدام به طلاق نماید، نصف اموال مرد در دوران زناشویی به زن تعلق خواهد گرفت. انجام طلاق از سمت زوجه با شرایط سختی همراه است، زیرا باید یکی از شروط ۱۲ گانه طلاق که در عقدنامه قید شده است، احراز شود.

  • ثبت شرایط طلاق

اثبات یکی از شروط ۱۲ گانه، یکی از موارد پیچیده و چالش‌برانگیز است که وکیل طلاق ملزم به انجام آن می‌باشد. به عنوان مثال، اثبات رابطه نامشروع یا ازدواج دوم مرد نیازمند دریافت رای از دیگر دادگاه‌ها می‌شود.

همچنین، اعتیاد شدید مرد باید در حوزه پزشکی قانونی اثبات گردد. در مواردی که آسیب‌زایی جسمی نقض شده باشد. لازم است که گزارش نامه کلانتری و همچنین تاییدیه پزشکی قانونی به همراه باشد تا بتوان به درخواست طلاق از سوی همسر اقدام نمود.

  • اجرای حکم

پس از اثبات و تأیید شرایط طلاق توسط وکیل طلاق، حکم طلاق صادر و برای اجرا به دفترخانه طلاق ارجاع داده می‌شود.

وکیل طلاق در تهران

مزایای حضور وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق توافقی با داشتن تجربه و دانش لازم، به اطمینان از حقوق و تعهدات طرفین در قرارداد طلاق کمک می‌کند. حضور وکیل از آغاز مذاکرات تا پایان فرایند توافق در طلاق، به ایجاد تعادل و حل دعاوی به شکل مناسب کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که حقوق طرفین در توافق رعایت شده است. برخی از مزایای حضور وکیل طلاق در تهران شامل:

  • حفاظت از حقوق وراثت بدون نیاز به مداخله شما
  • عدم لزوم حضور شما در تمام جلسات دادگاه
  • اجرای موثر و بهینه‌تر مراحل انحصار وراثت با کاهش زمان
  • پیشرفت در مسیر صحیح با بهره‌گیری از صرفه‌جویی در زمان
  • کاهش هزینه‌ها برای انجام مراحل انحصار وراثت
  • جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی با بهترین راه‌حل ممکن

آشنایی با انواع طلاق

طلاق یک عمل حقوقی است که به موجب آن رابطه زوجیت بین زن و مرد به پایان می‌رسد. در قانون ایران، طلاق در دو نوع رجعی و بائن تقسیم‌بندی می‌شود که وکیل طلاق در تهران می‌تواند با توجه به هر نوع طلاق به شما در روند پرونده‌تان کمک و راهنمایی کند. انواع طلاق شامل:

  • طلاق رجعی

طلاق رجعی به طلاقی گفته می‌شود که مرد می‌تواند تا پایان عده زن، بدون نیاز به رضایت او به او رجوع کند. عده زن عبارت است از سه ماه پس از طلاق یا فوت شوهر است.

  • طلاق بائن

  • طلاق بائن به وضعیتی اطلاق می‌شود که مرد قادر نیست تا تا پایان عمر به زن خود بازگردد. این نوع از طلاق بائن به دو دسته خلع و مبارزه تقسیم می‌شود.
  • طلاق خلع

طلاق خلع به طلاقی گفته می‌شود که زن در مقابل دریافت مالی از مرد، او را طلاق می‌دهد. این مال می‌تواند مهریه زن باشد یا مبلغ دیگری است. مهم‌ترین تفاوت طلاق رجعی و بائن در این است که در طلاق رجعی، مرد می‌تواند تا پایان عده زن به او رجوع کند، اما در طلاق بائن، مرد نمی‌تواند تا پایان عمر به زن رجوع کند.

  • طلاق مبارات

طلاق مبارات به طلاقی گفته می‌شود که زن و مرد به توافق برسند که از یکدیگر جدا شوند. در این صورت، زن معمولاً مبلغی را به مرد می‌پردازد. حال این طلاق می‌تواند به کمک وکیل طلاق در تهران نیز انجام گیرد تا روند پرونده سریع‌تر صورت گیرد.

  • طلاق توافقی

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که با توافق زن و مرد انجام می‌شود. در این نوع طلاق، زن و مرد توافق می‌کنند که از یکدیگر جدا شوند و معمولاً در مورد مسائل مالی مانند مهریه و نفقه به توافق می‌رسند.

طلاق یک عمل حقوقی مهم است که باید با دقت و آگاهی انجام شود. بهتر است، پیش از اقدام به طلاق، با یک وکیل متخصص مشورت کنید. دکتر زهره‌وند که یکی از بهترین وکلای تهران در این زمینه محسوب می‌شود. این اقدام به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه ممکن را در پرونده‌تان بدست آورید.

 وکیل طلاق در تهران

کلام پایانی

در پایان، حضور وکیل طلاق در تهران به عنوان یک مشاور حقوقی حرفه‌ای، به افراد کمک می‌کند تا در پرونده‌های طلاق خود با اطمینان و آگاهانه حرکت کنند. به خصوص، اگر به دنبال وکیل طلاق متخصص در تهران هستید، توصیه می‌شود که با دکتر زهره‌وند تماس بگیرید. ایشان با دانش و تجربه در زمینه حقوق خانواده، می‌توانند به شما در انجام مراحل طلاق به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

از آنجایی که دکتر زهره‌وند با مهارت و کسب‌وکار حرفه‌ای در زمینه حقوق خانواده فعالیت دارند. حضور ایشان به عنوان وکیل طلاق نقطه قوتی برای حل و فصل مسائل حقوقی شما خواهد بود.

با ارائه مشاوره‌های دقیق و کمک به شما در تدوین توافقنامه‌ها، ایشان به اطمینان از حقوق و تعهدات شما می‌پردازند. در نتیجه، انتخاب دکتر زهره‌وند به عنوان وکیل طلاق، به شما اطمینان از راهنمایی حرفه‌ای و اخلاقی در مسائل حقوقی مربوط به طلاق خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *