نقش یک وکیل شرکت های تجاری، ارائه رهنمود ها و کمک های حقوقی مربوط به عناصر مختلف یک شرکت تجاری است. به طور کلی، وکلای شرکت های تجاری این اطمینان را می‌دهند که شرکت‌ از مقررات تجاری متفرقه پیروی می‌کند و همه رویه‌ها در شرکت بی نقص است.

اگر در هر شغلی مشغول به کار هستید، توصیه می شود در زمینه های خاص حقوقی که در مراحل مختلف توسعه ی شرکت ها  پیش روی شماست، از کمک حقوقی فعالانه یک وکیل با تجربه استفاده کنید. دکتر احمد زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل شرکت های تجاری با سال ها تجربه در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. جهت مشاوره با دکتر زهره وند کلیک نمایید.

وکیل شرکت های تجاری

مسائل و معضلات حقوقی شرکت های تجاری

  • مسائل حقوقی مربوط به ثبت شرکت تجاری
  • قرارداد های تجاری و حرفه ای شرکت با سایر شرکت ها یا با شخص ثالث
  • تشکیل پرونده مالیاتی شرکت تجاری و اخذ کد اقتصادی
  • ضمانت نامه بانکی شرکت تجاری
  • پلمپ احتمالی شرکت تجاری
  • ثبت شعبه جدید برای شرکت تجاری
  • اخذ گواهی ارزش افزوده برای شرکت تجاری
  • تغییرات در سرمایه و سهام شرکت تجاری
  • اخذ کارت بازرگانی برای شرکت تجاری در صورت نیاز
  • مشخص کردن مسئولیت های اعضای شرکت تجاری و اعضای هیئت مدیره
  • طرح پذیره نویسی
  • نقل و انتقال سهام شرکت تجاری
  • تهیه اظهارنامه مالیاتی شرکت تجاری
  • تهیه صورت جلسه تصمیم ها و تغییرات در شرکت تجاری
  • انحلال شرکت تجاری و ثبت انحلال

 

استخدام یک وکیل تجاری می تواند به طور قابل توجهی در زمان، پول و دردسر صاحبان شرکت در آینده صرفه جویی کند. در اینجا شش زمینه ای که وکیل می تواند به شرکت های تجاری کمک کند:

ثبت شرکت

وکلای شرکت های تجاری اغلب به شرکت ها در حل مشکلات حقوقی ثبت شرکت که متناسب با نیازهای خاص آن شرکت است کمک می کنند. مهم است که یک متخصص حقوقی در بدو تأسیس شرکت با تهیه و بررسی گواهی‌ها ، آیین‌نامه‌های شرکت، قراردادهای سهامداران به مسائل حقوقی شرکت رسیدگی کند. علاوه بر این، وکیل شرکت تجاری ممکن است بر نحوه انجام عملیات تجاری روزانه نیز تأثیر بگذارد. به همین دلیل، یک وکیل باتجربه شرکت قادر خواهد بود در مورد قراردادهای فروش، قراردادهای کارفرما/پیمانکار و سایر اسناد مربوط به اجرای روزمره یک شرکت مشاوره دهد.

ارائه مشاوره حقوقی

اگر صاحب کسب و کار هستید، ممکن است برای رسیدگی به مسائل حقوقی به کمک نیاز داشته باشید. نگرانی‌های حقوقی مختلفی برای شرکت‌ها در هر اندازه و نوع وجود دارد، از جمله ادغام و تملک، قراردادها، قوانین مالکیت معنوی (حق نسخه‌برداری، ثبت اختراع)، قوانین استخدام و غیره. اگر در مورد مسائل حقوقی خود یا نحوه رسیدگی به آنها سؤالی دارید، می توانید به یک وکیل شرکت تجاری مراجعه کنید.

 

وکلای سازمانی همچنین ممکن است به نمایندگی از کارفرما در معاملات تجاری پیچیده با سایر شرکت های تجاری شرکت کنند. از طرفی رسیدگی یک وکیل شرکت به پرونده ای که شامل دعوی قضایی است، غیر معمول نیست.

 

در صورت لزوم، وکلای سازمانی همچنین به عنوان سخنگوی شرکت ها در پرونده هایی که در دادگاه ها و سازمان های نظارتی در حال رسیدگی است، عمل می کنند. وکیل هایی که به امور حقوقی شرکت‌های بزرگ رسیدگی می‌کنند، در مقایسه با وکلایی که برای شرکت‌های کوچکتر یا استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند، در معرض و مسئولیت بیشتری قرار دارند.

پیش نویس اسناد

یک قرارداد تجاری که به درستی تنظیم شده باشد برای هر کسب و کاری ضروری است زیرا این قرارداد به جلوگیری از دعاوی پرهزینه کمک می کند قراردادی که به خوبی تنظیم شده باشد همچنین باعث رشد و پیشرفت شرکت تجاری خواهد شد. تهیه قراردادهای تجاری اغلب به اطلاعات حقوقی زیادی نیاز دارند، و در حالی که یک تاجر می داند که قرارداد باید شامل چه مواردی از نظر نیازهای تجاری باشد، ممکن است از قوانین و مسائل حقوقی مربوط به آن قررارداد آکاه نباشد.

شرکت ها می توانند با مشاوره با یک وکیل مجرب بررسی قراردادهای تجاری، اطمینان حاصل کنند که تمام الزامات قانونی پوشش داده شده است. یک وکیل شرکت های تجاری با تجربه بر اساس قوانین موجود و نیازهای موکل خود، قراردادهای قانونی را بررسی، مذاکره و پیش نویس می کند. یک وکیل باتجربه می‌تواند مشکلات احتمالی در قراردادهای شرکت را پیش‌بینی کند و قبل از عقد قرارداد مشکلات آن را برطرف کند.

همگام بودن با قوانین و بخش نامه های جدید

وکلای شرکت های تجاری اطمینان حاصل می کنند که شرکت از مقررات، قوانین و دستورالعمل های بی شماری که بر نحوه انجام تجارت حاکم است، پیروی می کنند. هر ساله قوانین جدیدی به صورت دوره‌ای ایجاد می‌ شود وبخش نامه ها و آیین نامه ها به‌روزرسانی می‌شوند. که این امر بر نحوه عملکرد شرکت های تجاری تأثیر ‌گذار است. اطلاع از همه این تغییرات توسط افراد غیر متخصص همیشه ممکن یا میسر نیست. عواقب مطلع نبودن از این تغییرات ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

استخدام یک وکیل برای شرکت جهت بررسی و به‌روزرسانی خط‌مشی‌های شرکت، مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از سازگاری کسب‌وکار شما با قوانین جدید است. هزینه استخدام یک وکیل از هزینه جریمه ها و مشکلات قانونی احتمالی که در صورت عدم انطباق کسب و کار شما با بخش نامه های جدید اتفاق می افتد مبلغ ناچیزی است.

بررسی روابط تجاری

با گذشت زمان، روابط بین شرکت ها می تواند تغییر کند. با رخ دادن این تغییرات، توافقات حاکم بر این روابط نیز باید تغییر کند. یک وکیل باتجربه با سابقه در قانون تجارت می تواند به یک کسب و کار در پیش بینی تغییراتی که باید به منظور سازگاری با تغییرات در روابط بین طرفین ایجاد شود، کمک کند.

این تغییرات را می توان با بررسی اسناد موجود و سپس تصحیح و بازنویسی بخش هایی از توافقنامه ها برای منعکس کردن جنبه های جدید رابطه ایجاد کرد.

در حالی که کار با یک وکیل شرکت های تجاری برای بررسی اسناد کسب و کار شما هزینه ای دارد، اما به طور قابل توجهی کمتر از هزینه مراجعه به دادگاه در صورت بروز اختلاف است. یک قرارداد مشارکتی که به خوبی تنظیم شده باشد نه تنها از بروز اختلافات جلوگیری می کند اگر قرارداد توسط یک وکیل با در نظر گرفتن بهترین منافع شرکت تهیه شود، می توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت از طریق تمام توافقات خود با شرکا، فروشندگان و مشتریان، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

تجدیدنظر در مالیات بر دارایی

وکیل اقدامات لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی برای شرکت را انجام خواهد داد. همچنین یک وکیل ماهر و با تجربه می تواند با درخواست تجدیدنظر در میزان مالیات به طور موثر میزان مالیات بر دارایی یک شرکت را کاهش دهد.

وکلای شرکت های تجاری وکلایی هستند که در ارائه خدمات حقوقی به مشاغل بزرگ، شرکت ها و سایر سازمان ها تخصص دارند. وکلای شرکت های تجاری ممکن است در زمینه های مختلفی از حقوق تخصص داشته باشند و به دلیل تجربه و دانش منحصر به فرد خود می توانند خدمات قابل توجهی را برای موکلان خود ارائه دهند. مهم است که درباره نقش وکلای شرکت های تجاری و همچنین نحوه کمک به شما در کسب و کارتان بیشتر بدانید.

وکلای شرکت های تجاری وکالت یک شرکت تجاری را برعهده می گیرند. عبارت شرکت تجاری می تواند گیج کننده باشد زیرا برای توصیف انواع مختلف شرکت ها استفاده می شود. مواردی نظیر شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های تضامنی و شرکت تعاون تولید و مصرف وجود دارد. برای مثال، یک شرکت سهامی خاص را می توان یک شرکت در نظر گرفت. به طور مشابه، یک شرکت بزرگ می تواند ده ها شرکت در ساختار شرکتی خود داشته باشد.

هر شرکتی نیازها و چالش های منحصر به فردی دارد. وکلای شرکت های تجاری در زمینه های مختلف حقوقی مهارت دارند. بنابراین، آن ها می توانند مشاوره متناسب با وضعیت یک شرکت خاص را ارائه دهند.

طرح اعلامیه های پذیره نویسی

به تعهد انجام کار یا تعهد هر امری که در سند شرح داده ‌شده، پذیره‌نویسی گفته می‌شود. پذیره‌نویسی سهام شرکت به معنی فرآیند خرید سهام و پرداخت یا تعهد پرداخت وجه کامل آن است.

پذیره نویسی فرآیند خرید سهام توسط اشخاصی که قصد سهامداری در شرکت‌ دارند را تسهیل می کند. این امر باعث تأمین مالی بهتر و سریع‌تر شرکت‌ خواهد شد. در واقع پذیره نویسی عبارت است از تعهد پرداخت قیمت یک یا چندین سهم از سهام شرکت.

برای انجام فرآیند پذیره نویسی باید ابتدا طرح آن توسط یک وکیل شرکت های تجاری با تجربه تهیه شود و توسط همه مؤسسان شرکت به امضا برسد. سپس این طرح به همراه اظهارنامه و اساسنامه شرکت باید به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده ‌شود. نهاد مربوطه در صورت قانونی بودن، اجازه انتشار اعلامیه پذیره ‌نویسی را صادر خواهد ‌کرد. سپس باید در روزنامه‌ای که قبلا تعیین کرده‌اند اعلامیه‌ را همراه با اطلاعات بانکی که تعهدات در آن انجام می شود را آگهی کنند.

چرا شرکت ها به یک وکیل نیاز دارند؟

هدف اولیه یک وکیل شرکت تجاری کمک به رشد و موفقیت شرکت است. که این امر با استفاده از تجربه و تخصص وکیل در حل مشکلات حقوقی و یا  ایجاد فرصت های رشد میسر می شود.

وکلای سازمانی چندین کار مختلف را انجام می دهند، از انجام دعاوی قضایی و مذاکرات قرارداد گرفته تا مشاوره به موکلان خود و محافظت از تجارت آنها. به طور کلی، آنها مسئول پشتیبانی از عملیات و سرمایه گذاری های مختلف در یک سازمان هستند.

شرکت های بزرگ به وکلایی نیاز دارند که بتوانند به شرکت ها در مورد الزامات قانونی خاص برای انجام تجارت در کشورهای دیگر کمک کنند. همچنین وکیل اقدامات لازم برای دریافت کارت بازرگانی برای شرکت را انجام می دهد.

 

حق الوکاله وکیل شرکت های تجاری

میزان حق الوکاله وکیل شرکت هایی تجاری به مدت زمانی که وکیل به امور شرکت می پردازد و مسئولیت های محول شده به وی و حوزه ی فعالیت های وکیل در شرکت بستگی دارد.

دکتر احمد زهره وند وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل شرکت های تجاری با سال ها تجربه در وکالت انواع شرکت های تجاری شما را یاری خواهند کرد. جهت مشاهده پروفایل دکتر زهره وند کلیک نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *