وکیل خانواده

وکیل خانواده در تهران

وکیل خانواده در تهران مواردی اعم از : نفقه زوجین، نفقه فرزند، حضانت فرزند، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه و… را مورد بررسی خود قرار می‌دهد. وکیل طلاق، جزوی از وکیل خانواده محسوب می‌شود.

در چه مواردی از وکیل خانواده استفاده کنیم؟

نهاد قضایی برای بررسی و رسیدگی به دعاوی و حل و فصل اختلافات ایجاد شدند. به دلیل اینکه پرونده های بسیار زیادی وجود دارد و همچنین قوانین و مقررات آیین دادرسی بسیار زیادی که وجود دارد، شیوه های مخصوصی برای بررسی پرونده ها در نهاد های بررسی کننده وجود دارد.

مزایای وکیل خانواده

در صورت نیاز می‌توانید به یک وکیل خانواده که به صورت تخصصی و حرفه ای در این زمینه فعالیت می‌کند مراجعه کنید. هنگام انتخاب وکیل خانواده باید به تبحر وکیل و سوابقش دقت کنید.
استفاده از وکیل خانواده در تهران متخصص، باعث می‌شود تا پرونده شما تحت پیگیری قرار گیرد و روند قانونی پرونده به صورت بهتری طی شود.

وکیل خانواده

نفقه زن

در اصطلاح حقوقی، نفقه زن عبارت از موارد هایی است که شخص برای زندگی کردن نیاز به آن داشته باشد. موارد هایی مانند : خوراک، پوشاک، مسکن و …
در اصطلاح حقوقی کسی که نفقه را پرداخت کند منفق  می‌گویند.  کسی که نفقه را دریافت می‌کند منفق علیه می‌گویند.
در ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی آمده که اگر نکاح درست انجام شده، زوجین در مقابل همدیگر دارای یکسری حقوق هستند.
دو شرط زیر برای نفقه ضروری است:
دائمی بودن : در قانون مدنی ماده ۱۱۰۶ گفته شده است در عقد دائم نفقه زوجه به عهده شوهر است.
تمکین کامل زوجه : هنگامی که زنی از همسر خود تمکین نکند، عنوان ناشزه بر او تعلق می‌گیرد و در نتیجه بر شوهر واجب نیست که نفقه را پرداخت کند.

نفقه در صیغه محرمیت

ازدواج موقت با همان صیغه برای مدت محدودی است. به این ازدواج ازدواج منقطع و یا نکاح متعه می‌گویند. ولی در اصطلاح عامیانه به صیغه معروف است.
تنها تفاوت ازدواج موقت با ازدواج دائم این است که بر مرد، نفقه زن واجب نیست و بعد از طی شدن زمان عقد لطومی بر خواندن صیغه طلاق نیست.

اجرت المثل چیست؟

اجرت المثل به اقداماتی که یک زن در طول زندگی مشترک انجام داده است.  معمولا اجرت المثل هنگامی به زوجه تعلق می‌گیرد که طلاق جاری شود. زیرا اگر در طول زندگی اجرت المثل به زوجه داده شود، امکان دارد که در زندگی زوجه اتفاقاتی رخ دهد و این موضوع می‌تواند در روند دریافت اجرت المثل تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

دریافت مهریه

روجه در صورت نیاز می تواند درخواست مهریه کند و برای اجرای درخواستش به دفتر ازدواج مراجعه کند. در دفتر ازدواج زوجه با توجه به عندالمطالبه، درخواست طلب مهریه خود را می‌دهد و دفتر ازدواج بعد از تایید درخواست، به زوج ابلاغ می‌کندکه مهریه را پرداخت کند. در صورت عدم پرداخت مهریه پرونده به اداره قضایی ارسال می شود. ادارات قضایی به همراهی ثبت استاد و بانک مرکزی، اموال زوج را متوقف می کتد و هتگام پرداخت مهریه اموالات زوج از توقیفی خارج می شود.
مدارک طلاق توافقی

شناسنامه زوجین
کارت ملی زوجین
اصل عقدنامه

وکالت زن در طلاق چه شرطی دارد؟

طلاق به اختیار مرد است و از حقوق مخصوص زوج می‌باشد. مرد می تواند حق طلاق را به زن دهد تا زن در زمان نیاز بتواند طلاق بگیرد.. حق وکالت طلاق رن در عقدنامه و یا در دفاتر اسناد ثبت شود.

طلاق توافقی

وظایف وکیل خانوادگی

اولین وظیفه یک وکیل خانوادگی این است که از حق و حقوق موکل خودش دفاع کند.
یک وکیل خانواده متخصص پیگیری پرونده را به بهترین شکل ممکن باید حل کند. آخرین مطلب ها و ارائه ها از پرونده در دعاوی خانوادگی دفاع کند. وکیل خانواده بعد از قبول کردن پرونده، باید به موکل خود درباره تمامی اقدامات انجام دهنده توضیح بدهد. همچنین اگر موکلش سوالی داشت به تمامی سوالات او پاسخ دهد.در زمینه اخلاقی هم نیز وکیل خانواده باید وکیل خانواده اسرار موکل خود را حفظ کند و از تبانی کردن با طرف مقابل خودداری کند.
وکیل خانواده ای که انتخاب می‌کنید باید قابل اعتماد و منصف باشد.
مهم ترین ویژگی وکیل خانواده این است که با وکیلایی که در خانواده حضور دارند ارتباط بگیرند و با توجه به دعاوی خانوادگی سعی و تلاش خود را برای حفظ و بقای کانون خانواده به خصوص در زمینه طلاق، نهایت تلاش خود را کند تا صلح ایجاد شود و از دعواهای احتمالی و اختلاف نظرهای بسیار زیاد جلوگيری کند. یک وکیل خانواده خوب صرفا نباید به فکر منافع مالی و مادی پرونده برای خودش باشد.

ویژگی وکیل خانواده در تهران

یک وکیل خانواده خوب باید دارای صفات و ویژگی هایی همچون: سلامت، اخلاق، پاک دستی، صداقت، علم و دانش نسبت به مسائل خانواده و سلامت رفتار باشد.
علاوه بر این وکیل خانواده متخصص تجربه لازم را  داشته باشد و از توانایی های روان شناسی و روان کاوی بهرمند باشد.  برخی از پرونده های خانواده امکان دارد به عنوان دادخواست مستقیم عنوان گردد و به نتیجه نرسد، باید وکیل خانواده ورود کند و تلاش برای نتیجه آن کند. همچنین ممکن است پیش از ثبت دادخواست اصلی، چند مورد دادخواست مقدماتی طرح کند و از این بابت زودتر به نتیجه برسد.

چگونه متوجه شویم که یک  انتخاب کرده ایم؟

برخی از پرونده ها قابلیت این را ندارد که توسط کارآموزان انجام شود. بنابراین باید وکیلی که انتخاب می‌کنیم یک وکیل پایه یک دادگستری باشد. درباره یک وکیل باید متوجه شد که چه مقدار تجربه در زمینه پرونده های خانوادگی دارد؟

در چه مواردی می توان از وکیل خانواده در تهران استفاده کرد؟

از دعاوی پر تکراری که در کشکر نا زیاد رخ می دهد طلاق توافقی است. این نوع طلاق بدین صورت است که زوجین درباره تمامی حق و حقوق های خود به توافق برسند تا بتوانند به راحتی روند طلاق را طی کنند.
مورد بعدی که از وکیل خانواده استفاده می‌شود، دعوی طلاق از طرف زن است. این نوع طلاق جزو سخت ترین و طولانی ترین روش های طلاق محسوب می‌شود. حق طلاق با مرد است. بنابراین باید زن که درخواست طلاق می‌دهد دلیل و ادله قابل تایید ارائه کند نا روند طلاق را سریع تر پیش ببرد.  مرد می تواند حق طلاق را به زن دهد تا زن در زمان نیاز بتواند طلاق بگیرد. حق وکالت طلاق رن در عقدنامه و یا در دفاتر اسناد ثبت شود.

وکیل متخصص

درخواست طلاق از سمت مرد ایگونه است که چون از سمت مرد درخواست طلاق اتفاق افتاده، روند سریع تری برای پیش بردن اجرای طلاق انجام می‌شود. هرچند که هر پرونده برای اینکه به نتیجه برسد باید یک زمان نسبتا طولانی را طی کند.
اجرا گذاشتن مهریه از دیگر مواردی است که باید برای پیگیری و اتفاق افتادن آن به وکیل خانواده متخصص مراجعه کرد. مهریه در هر صورت حق زن می‌باشد و اگر نخواهد مرد مهریه زن را پرداخت کند زن می تواند برای دریافت مهریه خود به همراه وکیل خانواده خوب اقداماتی انجام دهد تا دریافت مهریه انجام شود. این اقدامات شامل توقیف اموال می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *