بهترین وکیل ملکی در تهران

وکیل قراردادهای تجاری با تخصص و تجربه ای که داراست می تواند از طریق ارائه ی راهکار های قانونی و اصولی شما را در تنظیم قراردادهای تجاری و امور مرتبط با آن راهنمایی کند. به دنبال گسترش ارتباطات و مراودات تجاری افراد اهمیت و لزوم تنظیم قرارداد های تجاری بیش از پیش آشکار گردیده است. این قرارداد ها می تواند در بردارنده ی تعهدات متعددی برای طرفین قرارداد باشد و آثار و تبعات حقوقی زیادی را به همراه بیاورد.

در واقع قراردادهای تجاری پایه و اساس تجارت را تشکیل می دهند و به آن هویت می بخشند. اما موضوعی که حائز اهمیت است، نحوه ی تنظیم قراردادهای تجاری و مطابقت آن با قوانین و مقررات حوزه ی تجارت است. امری که نقش و جایگاه وکیل قراردادهای تجاری را بیشتر و بهتر نشان می دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل قراردادهای تجاری

نگاهی به قراردادهای تجاری

از منظر قوانین ایران قرارداد توافق مکتوبی است که میان دو یا چند نفر پیرامون موضوع یا موضوعاتی خاص شکل می گیرد و از نظر قانونی لازم الاجرا می باشد. به طور کلی ماهیت هریک از قراردادهای تجاری و بازرگانی تفاوت های مهمی با یکدیگر دارد و موضوع و تعهدات ناشی از آن متفاوت است. برای مثال ممکن است موضوع یک قرارداد تجاری انتقال تکنولوژی و یا خرید و فروش کالایی خاص باشد. بدیهی است که نحوه ی تنظیم هر یک از این قرارداد ها نیز متفاوت خواهد بود و در تنظیم مفاد و بند های آن بایستی به نکات زیادی توجه داشت.

موضوعی که در این میان بایستی به آن توجه داشت چارچوب قانونی تنظیم قراردادهای تجاری و بازرگانی به خصوص در سطح بین المللی است. بیشتر این قراردادها از جنبه های فنی و قانونی متعددی برخوردار می باشند که شاید کمتر کسی تسلط کامل بر آن داشته باشد.

به طور کلی انواع توافقنامه ها و  قراردادهای تجاری و بازرگانی به شرح زیر می باشد:

  • قرارداد فروش
  • قرارداد مشارکت
  • قرارداد تأمین مالی
  • قرارداد خدمات
  • قرارداد نمایندگی
  • قرارداد تدارکات
  • قرارداد برونسپاری
  • قرارداد BOT
  • قرارداد لیسانس

فراموش نکنید که قرارداد های تجاری فقط شامل مرحله ی تنظیم آن نمی باشد. هر قرارداد تجاری در وهله ی اول با مذاکرات و اعلام شرایط و درخواست ها آغاز می گردد و در ادامه اصول حقوقی فراوانی بر هر مرحله از آن حکمفرماست. عدم آگاهی از این اصول حقوقی و همچنین تنظیم قرارداد به صورت خارج از عرف و روال قانونی آن می تواند مشکلات بسیار زیادی به وجود بیاورد و گاها باعث ایجاد ضرر و خسارت های جبران ناپذیری گردد.

به همین دلیل امروزه بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند برای تنظیم قراردادهای تجاری و امور مرتبط با آن و کاهش اختلافات و مسائل حقوقی ناشی از آن بهتر است همواره از راهنمایی های وکیل قراردادهای تجاری برخوردار باشید.

وکیل قراردادهای تجاری

وکیل قراردادهای تجاری

اهمیت این امر بر کسی پوشیده نیست که تنظیم یک قرارداد تجاری به صورت اصولی و مطابق با قوانین می تواند موفقیت های چشمگیری برای شما رقم بزند و اعتبار مجموعه ی تجاری شما را دوچندان کند. به همین دلیل هم امروزه در بیشتر شرکت های بازرگانی و تجاری قبل از تنظیم تمامی قراردادهای تجاری مشاوره های حقوقی مورد نیاز توسط وکیل شرکت های تجاری اخذ می گردد و خط مشی های حقوقی تنظیم قرارداد به صورت دقیق مشخص می شود.

در این میان تهیه و نحوه ی تنظیم پیشنویس قرارداد و بررسی شرایط و متن پیش قرارداد طرف مقابل از مواردیست که همواره بایستی به آن توجه داشت. بروز اختلافات قراردادی و مسائل حقوقی ناشی از آن نیز از مواردیست که چندان دور از ذهن نیست و در عرصه ی تجارت و مذاکرات تجاری همواره شاهد اشکال مختلفی از آن بوده ایم. حضور وکیل قراردادهای تجاری می تواند

دکتر زهره وند با سال ها فعالیت متمادی و مطالعات مستمر در عرصه ی وکالت امور قراردادهای تجاری از سوابقی درخشان در این حوزه برخوردار است و با تکیه بر دانش و تجارب ارزنده ی خود می تواند بهترین نتایج را در کوتاه ترین زمان برای پرونده ی شما رقم بزند. دفتر حقوقی دکتر زهره وند در شمیرانات تهران واقع گردیده و با تیمی از وکلای توانمند و متخصص در زمینه ی امور مرتبط با تنظیم قراردادهای تجاری آماده ی ارائه ی کلیه ی خدمات حقوقی به شما هموطنان عزیز در داخل و خارج ایران می باشد.

[enamadlogo_shortcode]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *