بسیاری از افراد حداقل برای یک بار هم که شده باشد، در طول زندگی با موضوعاتی مانند دزدی، کلاهبرداری و… مواجه شده اند. موضوعات کیفری از جمله حساس ترین و سنگین ترین پرونده های دادگستری محسوب می شوند. ما در این مقاله وظایف و خصوصیات بهترین وکیل کیفری در ولنجک را بررسی خواهیم کرد. مطالعه این مطلب کمک شایانی در استخدام وکیل کیفری مجرب است.

به یاد داشته باشید که گام اول در داشتن یک انتخاب تاثیر گذار، به روز کردن اطلاعات در حوزه مربوطه می باشد.

وکیل کیفری

بررسی معنا و مفهوم واژه های ”وکیل” و “کیفری”

برای واژه وکیل دو معنای عام و خاص در نظر گرفته شده است. وکیل در معنای عام به شخصی گفته می شود، که به واسطه عقد وکالت، نمایده فرد دیگری محسوب می شود. بر طبق این معنا اگر فردی از شخص دیگری  وکالت نامه رسمی داشته باشد، وکیل او محسوب می شود.

اما در معنای خاص وکیل عبات است از فردی که در رشته حقوق تحصیل کرده است، و پس از گذراندن دانشگاه و کسب مدرک در آزمون وکالت قبول شده است. در صورتی که فرد دوره ی کارآموزی را با موفقیت پشت سر بگذارد، و در آزمون هایی نظیر آزمون اختبار قبول شود، می تواند اقدام به اخذ پروانه وکالت کند.

وکیلی که دارای پروانه وکالت باشد، یا به عبارت دیگر وکیل دادگستری می تواند وکالت پرونده های حقوقی و کیفری را برعهده بگیرد. و با حضور پیدا کردن در مراجع قضایی از حقوق و منافع موکل خود دفاع کند.

وظایف بهترین وکیل کیفری در ولنجک

دانش شما در مورد وظایف یک وکیل کیفری مجرب، کمک می کند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. و با نظارت بر روند اجرای پرونده عملکرد وکیل خود را ارزیابی کنید. و در صورتی که از عملکرد وکیل خود رضایت کامل را نداشته باشید، اقدام به عزل او نمایید.

  • تنظیم قرارداد مربوط به وکالت در برگه های مخصوص به وکالت نامه. وکیل موظف است پس از انعقاد قرار داد، یک نسخه کامل از آن را به موکل خود ارائه کند.
  • وکیل کیفری تنها در حیطه‌ه­ایی از پرونده کیفری می‌تواند فعالیت داشته باشد، که موکل به او در آن زمینه وکالت داده است.
  • یکی از مهم ترین وظایف وکیل کیفری، مشاوره درست به موکل برای انجام اقدامات صحیح می باشد. البته عموما انجام بسیاری از امور بر عهده وکیل پرونده می باشد.
  • وکیل کیفری موظف است برای دفاع از حقوق موکل خود، در مراجع قضایی حضور پیدا کند.

 

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری

از جمله ویژگی هایی که یک وکیل کیفری ایده‌آل باید داشته باشد عبارتند از:

  • اطلاعات و دانش آکادمی در حوزه کیفری
  • تجربه کافی در زمینه مسائل مربوط به امور کیفری
  • آشنایی کامل با روند پیگیری پرونده‌های کیفری در مراجع قضایی
  • داشتن ذهن آرام و ظرفیت روانی
  • اعتماد بنفس و داشتن قدرت کلامی و بیان بالا در جهت دفاع از موکل خود
  • مسلط بودن بر قوانین کیفری

نحوه طرح شکایت توسط بهترین وکیل کیفری در ولنجک

امروزه رایج‌ترین روش برای مطرح کردن شکایت‌های کیفری، ثبت از طریق دفاتر خدمات قضایی می‌باشد. اما شما می‌ توانید با مراجعه کردن به دادسرا و یا سایر مراجع قضایی، شکایت خود را به شکل کتبی و یا حتی شفاهیی ارائه کنید.

اصولا شکایت شما در شعبه‌ای از دادسرا رسیدگی می‌شود که محل وقوع جرم می‌باشد.  در صورتی که فرد متهم به انجام چند جرم باشد، رسیدگی به پرونده کیفری آن در دادسرایی انجام می‌شود که، مهم ‌ترین جرم در آن محل اتفاق افتاده است.

پس از بررسی پرونده در دادسرا در صورت محرز شدن ارتکاب به جرم، بر طبق قوانین کیفری برای مجرم قرار کیفر خواست صادر می‌شود. چنانچه وقوع جرم اثبات نشود، حکم قرار منع تعقیب صادر می‌شود.  در چنین شرایطی فرد می‌تواند اعتراض کند.

پس از ارجاع پرونده به دادگاه اگر قرار کیفر خواست و شکایت ارسال شده از دادسرا مورد قبول قاضی پرونده باشد، حکم متناسب با جرم‌های صورت گرفته صادر می‌شود. در چنین شرایطی متهم پرونده می‌تواند نسبت به رای دادگاه اعتراض کند.

بهترین وکیل کیفری

لزوم مراجعه کردن به وکیل کیفری

نکته حائز اهمیت در مراجعه کردن به بهترین وکیل کیفری این است که، وکیل کیفری به شکل اختصاصی در حوزه مباحث جزایی تحصیلات و تجربه کاری دارد. متمرکز شدن وکلای کیفری بر روی یک موضوع واحد، کیفیت کاری آن ها را افزایش می‌دهد.

پیگیری پرونده کیفری توسط یک وکیل متخصص، کمک زیادی به دفاع درست از حقوق موکل می‌کند. از سوی دیگر آشنایی کامل بهترین وکیل کیفری در ولنجک با امور کیفری و بررسی دقیق پرونده، قاضی دادگاه را در داشتن قضاوت صحیح یاری می‌کند.

تلاش ما بر این است که در مقاله بهترین وکیل کیفری در ولنجک، مهم‌ترین نکاتی که ممکن است در مواجه شدن با پرونده‌های کیفری با آن ها روبه رو شوید، به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف پرونده‌های کیفری، در درک بهتر روند پرونده به شما کمک خواهد کرد.

پرونده‌های کیفری با موضوعات متنوعی در مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. خلاقیت وکیل در نحوه دفاع از حقوق موکل، در موفقیت پرونده بسیار مهم و تاثیر گذار است. باید در نظر داشته باشید، که داشتن یک ایده کلی برای دفاع از پرونده‌های کیفری، نتیجه دلخواهی را در پی نخواهد داشت. نوآوری در بیان و داشتن ایده‌های جذاب از ویژگی‌های بارز یک وکیل مجرب می‌باشد.

انوع دادگاه کیفری

به صورت کلی دو نوع دادگاه کیفری وجود دارد، که بررسی هرکدام از آنها می‌پردازیم.

دادگاه کیفری یک

دادگاه کیفری یک در واقع دادگاه کیفری کل استان می‌باشد. این مرجع قضایی با صلاح دید ریاست قوه قضیه کل کشور، در حوزه­‌های قضایی شهرستان‌های استان فعالیت دارد.

عموما جلسات چنین دادگاهی با حضور یک رئیس جلسه و دو مستشار، و یا سه قاضی برگزار می‌شوند. در صورتی که یک رئیس و یک مستشار نیز در جلسه حضور داشته باشد، بازهم جسله رسمیت دارد.

در صورتی که پرونده کیفری برای قضاوت به دادگاه شماره یک ارسال شود، حکم پرونده نظر اکثریت قاضی‌ها می‌باشد. البته نظر قاضی‌های اقلیت نیز ثبت می‌شود. در چنین دادگاهی متهم می‌تواند اقدام به استخدام حداکثر سه وکیل نماید.

جرایمی که در این دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:

جرایمی که حکم آن ها اعدام و سنگسار، سلب شدن حیات و یا قصاص نفس است.

جرایم مربوط به سرقت. در صورتی که حکم آن ها حد سوم مرتکب شدن به سرقت و یا حبس ابد باشد.

جرایم سرقت که حکم آن ها مجازات حد برای بار اول و دوم یا قطع کردن عضو می‌باشد.

جرایم عمدی که فرد ملزم به پرداخت دیه می‌شود.

دادگاه کیفری دو

شامل دادگاه های جزئی می‌شود که در شهرستان‌های هر استان اقدام به بررسی پرونده های حقوقی و کیفری می‌نمایند. در چنین دادگاه‌هایی انواع شکایت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در جلساتی که در این نوع دادگاه برگزار می‌شود، باید دادستان، معاون دادستان و یا دادیار حضور داشته باشد. حضور این افراد برای دفاع از صدور کیفر خواست الزامی می‌باشد. شما می‌توانید از حضور بهترین وکیل کیفری در این دادگاه بهره مند شوید.

در دادگاه کیفری دو تنها حضور یک قاضی الزامی است. این دادگاه در خصوص پرونده‌های کیفری در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود.

بعد از ثبت شکواییه توسط شاکی، دادستان و نیروی انتظامی موظف به تحقیق در رابطه با موضوع شکایت می‌باشند. پس از آن در صورت موافق بودن دادستان پرونده، و صادر شدن قرار جلب از سوی دادرس، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. پس از بررسی های کیفری حکم نهایی متناسب با مستندات موجود برای متهم صادر می‌شود.

بهترین وکیل کیفری در ولنجک

دستمزد بهترین وکیل کیفری در ولنجک

در دعاوی کیفری برخلاف دعاوی حقوقی، محدوده مشخصی برای تخمین هزینه وجود ندارد.  موضوع پرونده‌های کیفری متنوع است. حق الوکاله وکلای کیفری در پرونده های مختلف متفاوت است. هر چقد موضوع پرونده کیفری پیچیده تر باشد، دستمرد وکیلی که وکالت پرونده را در بر عهده گرفته است بیشتر می‌‌باشد.

درواقع هزینه هر پرونده متناسب با دموضوع مورد بررسی در پرونده می‌باشد. به طور قطع می‌توان گفت، شرایط هر پرونده متفاوت بوده، و نمی‌توان هزینه‌ای واحد به عنوان دستمزد وکیل در نظر گرفت.

مجموعه حقوقی دکتر احمد زهره وند یکی از معروف‌ترین و مجرب‌ترین مجموعه های وکالت می‌باشند، که این تحصیلات را با بهترین و مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید پرونده حقوقی و یا کیفری خود را با اطمینان کامل، به این مجموعه بسپارید.

معرفی بهترین وکیل کیفری در ولنجک

با توجه به اهمیت همراهی یک وکیل مجرب، و نقش تاثیرگذار وکیل در رسیدگی به امور پرونده، استخدام یک بهترین وکیل کیفری در دلسوز و متخصص شانس موفق شدن شما را در پرونده کیفری افزایش خواهد داد.

با بررسی رزومه دکتر احمد زهره وند وکیل پایه یک دادگستری، به تجربه و تخصص ایشان در زمینه امور کیفری پی خواهید برد. دکتر زهره وند یک مشاوره حقوقی معتبر برای پیگیری روند پرونده حقوقی شما می‌باشد. ایشان از اساتید برجسته دانشگاه نیز می‌باشند، که سابقه طولانی در زمینه تدریس علوم حقوقی دارند. تسلط دکتر زهره وند در زمینه امور کیفری مثال زدنی می‌باشد.

دکتر زهره وند علاوه بر وکالت پرونده های کیفری، در حوزه حقوقی مانند پرونده های طلاق نیز تخصص و تبحر کافی را دارد. بنابراین برای پیگیری پرونده های حقوقی خود نیز می‌توانید با رزرو وقت قبلی به دفتر ایشان مراجعه کنید.

یک ایده‌ی کاربردی برای علاقه مندان به علم حقوق، مطالعه و بررسی مقالت حقوقی متنوع می‌باشد. برای بررسی بیشتر این دسته از مقالات اینجا کلیک کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *